پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در شرق و شمال شرق کشور فعالیت می‌کند، گفت: سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد.
شعارسال: احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود، رفته‌رفته در ساعتهای پیش‌ِرو به‌طور کامل از کشور خارج خواهد شد بنابراین امروز فقط بخشهایی از دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، شرق و شمال شرق کشور دچار بارشهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز تا اوایل وقت فردا (چهارشنبه) در سواحل دریای خزر تداوم افزایش دمای هوا از چهار تا هشت درجه رخ خواهد داد که در برخی نقاط سواحل غربی و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز سامانه جدید بارشی از مناطق غربی وارد کشور خواهد شد و مناطقی از غرب و شمال غرب ابتدا دچار ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

وظیفه ادامه داد: این سامانه بارشی روز چهارشنبه در بخشهایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و به‌تدریج در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پدید می‌آید.

وی افزود: روز پنجشنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب، استانهای ساحلی دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: روز چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به گرد و خاک موقتی در این نواحی شود، این وضعیت روز پنج‌شنبه در جنوب شرق کشور تقویت می‌شود.

به‌گفته وظیفه، شدت بارشها روز چهارشنبه در کرمانشاه و شمال خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه در شمال استان خراسان رضوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بعد از ظهر امروز به‌سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق، تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور در روز چهارشنبه دور از انتظار نیست؛ همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، ارومیه با چهار درجه بالای صفر را سردترین و بندرعباس با 32 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران به 27 درجه بالای صفر رسیده که بارشهای پراکنده باران از امشب به‌صورت رگبار پدید می‌آید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1396، کدخبر: 1383069 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین