پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
حسین دهباشی به اظهاراتی اخیر مشاور روحانی که وی را متوهم خوانده بود، پاسخ داد.

شعار سال: حسین دهباشی سازنده مستند انتخاباتی حسن روحانی در سال 92، در روزهای اخیر طی یک مصاحبه ویدئویی، افشاگری‌های زیادی درباره نحوه انجام کارهای تبلیغاتی حسن روحانی در سال 92 کرده و برخی اقدامات وی از جمله کلمات کلیدی بیان شده توسط روحانی را یک طراحی از پیش انجام شده، خوانده بود.

پس از افشاگری حسین دهباشی، حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی طی در یک یادداشت کوتاه با بیان اینکه "بیانات چند سال گذشته آقای حسین دهباشی درباره نقش‌شان در انتخابات 1392 نسبتِ اندکی با واقعیت دارد"، سازنده مستند انتخاباتی روحانی در سال 92 را "متوهم" خطاب کرد و نوشت: اگرچه ایشان باید خود مسئولیت توهمات‌شان را برعهده بگیرند اما لازم است برای خودشیفتگی و جلب توجه هم حدودی قائل شوند.

حالا با گذشت یک روز از این سخنان تند آشنا علیه حسین دهباشی، وی به این سخنان مشاور روحانی واکنش نشان داده و "دوستی آشنا حرف نگارنده را با «نسبتی اندک از واقعیت»خوانده. سهم ایشان که «تقریبا هیچ» نبوده، بوده؟ گرچه در ادبیات گاه غیرمودبانه دولت سهم وی محفوظ!"


گفتنی است، حسین دهباشی سازنده فیلم‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام روحانی در سال 92 که منجر به ریاست‌جمهوری او شد، در گفت‌وگویی که اخیراً انجام داده زوایای جالبی از این فیلم‌های تبلیغاتی و به‌طور کلی سناریوی تبلیغاتی حجـت‌الاسلام روحانی در سال 92 افشا کرده و گفته است: هیچ کس تصور نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود بنابراین کسی اطراف او نبود چون کسی احتمال نمی‌داد رئیس جمهور شود لذا من رئیس تبلیغات شدم؛ چون کسی طمع در این نداشت که با آقای روحانی عکس یادگاری داشته باشد چون تصور نمی‌کرد اقبالی داشته باشد.

دهباشی همچنین با این بیان که متن‌های سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی را در سال 92 می‌نوشته است، خاطرنشان می‌کند: 28ــ27 جمله طراحی شده بود که قرار بود آقای روحانی بگوید، مثلاً جمله "هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم" را من طراحی کرده بودم و می‌خواستیم به هر صورت که شده آقای روحانی بگوید. همچنین من جمله "من سردار نیستم، وکیلم" را طراحی کرده بودم که آقای روحانی کمی آن را اصلاح کرد و گفت: "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم" این جملات برای من بود.

دهباشی همچنین به روز حضور حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: در این برنامه بنایمان این بود که وقتی مقابل آقای عابدینی (مجری) قرار گرفت، هرچه عابدینی می‌گوید رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم.

وی تاکید می‌کند: دوستان نظرشان این بود که با وجود همه انتقاداتی که تو [به ما] داری، می‌توانی کار را برای ما در بیاوری؛ من نمی‌گویم به چه کسی رای می‌دهم اما برای کسی هم فیلم نمی‌سازم.

سازنده مستند انتخاباتی حسن روحانی در سال 92، همچنین در این مصاحبه خاطر نشان می‌کند: اگر برگردم به سال 92، شاید فیلم (تبلیغاتی برای روحانی) نمی‌ساختم.

حسین دهباشی در بخش دیگری از این مصاحبه در توصیه‌ای کنایه‌آمیز به روحانی می‌گوید: امیدوارم این جمله در ذهن همه کاندیداها باشد که در رابطه با هر چیزی صحبت می‌کنند، مردم نگاه نمی‌کنند که رشد شما چند درصد است، مردم نگاه به سفره‌شان می‌کنند و من از جمله‌ای که برای روحانی طراحی شد و او آن جمله را [در سال 92] گفت، الان استفاده می‌کنم، مردم به جیب‌شان نگاه کمی کنند نه آمارها.

وی در ادامه نیز نکته بسیار مهمی را اشاره می‌کند: مهمترین حُسن آقای روحانی در انتخابات سال 92 این بود که سبد رای کاندیداهای دیگر را تخریب کرد.

دهباشی در پایان این مصاحبه در حالی که لبخند می‌زند، پشت پرده دیگری از سخنان انتخاباتی روحانی در سال 92 را افشا می‌کند و می‌گوید: چون من ارتباط داشتم، می‌گویم؛ قالیباف و دوستانش دیوانه شده بودند از اینکه ما (سال92) گفته بودیم، رزمنده‌ می‌خواهید، روحانی رزمنده‌تر است (خنده)؛ چون واقعا روحانی رزمنده‌تر نبود اما ما (آن موقع) جوری جلوه دادیم که انگار روحانی رزمنده‌تر هست! چون مهم این بود که چه چیزی را وانمود بکنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 96، کد مطلب: 720019: www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین