پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
معلم سی سختی که با الگو گیری از عمو پورنگ تلویزیون توانسته موفقیتهای چشم گیری به دست آورد، عملکردش مورد تایید و رضایت اولیا و دانش آموزانش است.

شعارسال: وحدت محسنی مدیر مدرسه شهید نوری پور سی سخت با بیش از 25 سال سابقه تدریس در مناطق مختلف شهرستان دنا معتقد است با ادغام الگوهای نوین تدریس و ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان توانسته در طول دوران تدریسش متفاوت عل کند که همین تفاوتها او را به معلم و مدیری موفق با کارنامه های درخشان تبدیل کرده است.

محسنی در سال 1370 بعد از اخذ مدرک دیپلم ابتدا به بندر امام خمینی رفت و در شرکت کشتی رانی مشغول به کار شد، او کار در شرکتهای بزرگ تجاری با حقوق ماهانه 70 هزار تومان آن زمان که با حقوق یک سال معلمی برابری می کرد را رها کرد و به عشق تدریس و علم آموزی به دانش آموزان سرزمینش به دنا برگشت و پا به پای دانش آموزان محروم از زیلایی تا سی سخت علم آموخت و تربیت کرد.

محسنی که با عشق شغل شریف معلمی را انتخاب کرده بود از ابتدای تدریسش سعی کرد مانند پدری دلسوز خود را شریک دنیای کودکی کودکان دنا کند تا با زبان خودشان چراغ روشنی بخشی در وجودشان روشن کند.او معتقد است کار معلمی عشق می خواهد و هر کس با عشق و علاقه به شغل معلمی روی آورد قطعا موفق خواهد بود.

این معلم خوش ذوق سی سختی که طی دو مرحله از طرف معاون وزیر آموزش و پرورش مورد تشویق قرارگرفت و بیش از 60 لوح تقدیر استانی و شهرستانی در زمینه های مختلف تدریسی در کارنامه دارد معتقد است علت موفقیتش دوست شدن با دانش آموزان و رفتن به سن کودکی آنها و استفاده از روشهای نوین تدریس در مدارس است. وی که یکی از علل موفقیتش را بهره گیری از روشهای نوین تدریس از طریق کسب اطلاع از اینترنت و مشاهده تجربیات سایر همکارانش در اقصی نقاط کشور می داند می گوید:یک معلم باید از جدید ترین روشهای تدریس در کشور و جهان اطلاع داشته باشد و با استفاده از وسایل کمک آموزشی که می توان تهیه یا ابداع کرد نهایت بهره را برای فهماندن مفاهیم ببرد.

وی با بیان اینکه روش کار من این است که مفاهم و حتی مفاهیم ریاضی را به شکل نمایشی به دانش آموزانم بفهمانم گفت:با ساخت وسایل مربوط به هر درس و ارتباط صمیمی و عاطفی با کودکان و دانش آموزان و در قالب حرکات نمایشی و پانتومیم حتی مسایل ریاضی را به دانش آموزان یاد میدهم.او که بهره گیری از شگردهای عموپورنگ در ارتباط گیری با دانش آموزان را کلید ورودش به دنیای کودکان می داند، می گوید متناسب با هر درس صدای شخصیتهای درس را تقلید می کند تا دنیای ذهنی کودک در دنیای کودکانه شکل بگیرد و با الگوهای کودکانه تربیت و رشد کند.

وی معتقد است وقتی دانش آموزان به کلاس درس پا میگذارند تنها برای آموزش ریاضی و فارسی نیامده اند و باید همه فنون زندگی را به دانش آموز یاد داد.محسنی که در کلاسهای درسی اش جدای از تدریس به آموزش فنون و مهارتهای زندگی می پردازد تنبیه دانش آموز را خط قرمز دوران کاری خود میداند و میگوید تنها با استفاده از کلمات تشویقی و ایجابی دانش آموزانم را به سمت بهتر شدن سوق داده ام.

محسنی که روشهای تشویقیش هم متفاوت است با بیان اینکه بعد از پیشرفت اندک هر یک از دانش آموزانم به آنها یک اسکناس دو هزار ریالی با امضای خودم می دهم گفت:ستاره دادن به دانش آموزان و نصب آن در کلاس که در حال حاضر مرسوم است کار اشتباهی است چرا که دانش آموزان ضعیف تر هر لحظه شاهد ضعف خود هستند و این شرایط آنها را رو به عقب سوق میدهد.

این معلم خوش ذوق که هم اکنون مدیر مدرسه شهید نوری پور سی سخت است در بیان خاطره ای از دوران تحصیلش گفت:در شرایطی که یکی از دانش آموزانم هیچ وقت نمره امتحان املاء اش به 9 نمی رسید و حتی مشکل مالی هم نداشت با تشویق و دادن یک اسکناس200 تومانی و امضای آن نمراتش را به بالای 12 رسانید و بعد آن اسکناس را در منزلشان قاب گرفت و به دیوار زد.

محسنی که هم اکنون مدیر یکی از مدارس شهر سی سخت است معتقد است معلم باید به گونه ای با دانش آموزانش ارتباط عاطفی برقرار کند که اگر یک روز غیبت داشت دانش آموزان به جای خوشحالی پشت سر معلم گریه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سفیر دنا، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1396، کدخبر: 175277: WWW.safiredena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین