پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دنا از مبارزه با آفت عمومي ملخ در سطح 50 هكتار از اراضي زراعي شهرستان دنا خبر داد.

شعارسال: فضل‌اله آذرفر در جمع خبرنگاران اظهار كرد كه بخش كشاورزي در شهرستان دنا يكي از پوياترين بخش‌هاي اداري و اقتصادي است كه نقش مهمي در توليد و اشتغال اين شهرستان دارد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دنا افزود: ارتباط بسياري نزديكي بين مديران بخش كشاورزي و كشاورزان اين منطقه وجود دارد به طوري كه بازديدها و سركشي‌هاي مستمري در طول سال از واحدهاي توليدي و مزارع بهره‌برداران انجام مي‌شود.

وي بازديد از طرح پرورش قارچ خوراكي روستاي گوركنجو، طرح كشت زعفران روستاي بن زرد، بازديد از گلخانه عروسك پشت پرده پاتاوه و چند طرح ديگر را از جمله بازديدهاي يكماه اخير خود به همراه رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد برشمرد.

آذرفر همچنين گفت كه افتتاح تعاوني دامداران در شهرستان دنا در چند روز گذشته از اقدامات مهمي بوده كه مي‌تواند به رفع مشكلات دامداران و تسريع در خدمات كمي و كيفي به اين قشر توليدكننده كمك شاياني كند.

ارائه طرح تثبيت زاگرس از سوي كارشناسان مركز خدمات پاتاوه از ديگر اقدامات مهمي بود كه آذرفر به آن اشاره كرد و تصريح كرد كه در اين مدت از طرح انجمن گزارش‌هاي كارشناسان اين مركز و انجمن زيست محيطي و كشاورزي پايدار بازديد و اين طرح‌هاي به صورت كارشناسي بررسي شدند.

در اين مدت همچنين پلاك‌هاي اراضي ملي داراي تداخل و اختلاف با كشاورزان بر اساس قانون ماده 54 رفع موانع توليد و رفع تداخل اراضي زراعي و ملي، شناسايي شده و به امور اراضي استان معرفي شدند تا اختلافات كشاورزان و منابع طبيعي تعيين تكليف شوند؛ اين طرح اكنون در روستاي پايلوت "كريك" در حال اجرا است.

آذرفر ادامه داد: پرورش مرغ بومي در دهستان سادات محمودي، توليد كود ورمي‌كمپوست درروستاي خونگاه پاتاوه، پرورش كشت زعفران در روستاي بن‌زرد از ديگر فعاليت‌هاي عمده اين مديريت در سال جاري است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دنا از مبارزه با آفت عمومي ملخ در سطح 50 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سفیر دنا، تاریخ انتشار: 12اردیبهشت1396، کدخبر: 175271: WWW.safiredena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین