پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی گفت: ساعت ٦:٤٥ امروز یک فروند هواپیمای محلول پاش کشاورزی در حال برخاستن از فرودگاه اضطراری این شهرستان دچار سانحه شد.

شعار سال: محمدصادق امیرعشایری علت حادثه را خارج شدن هواپیما از باند پرواز عنوان کرد و افزود: این حادثه قبل از جداشدن هواپیما از زمین اتفاق افتاده و صدمه ای به خلبان این هواپیما وارد نشده است.

دو فروند هواپیمای کشاورزی متعلق به منابع طبیعی در سه سال گذشته به منظور مبارزه با افت جوانه خوار بلوط، جنگل های منطقه پیرانشهر و سردشت را محلول پاشی کرده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر چند روز پیش از محلول پاشی جنگل های پیرانشهر و سردشت با استفاده از این هواپیماها به مدت یک ماه / تا 10 خرداد/ خبر داده و به دامداران از بابت چرای دام هایشان در اطراف این جنگل ها هشدار داده بود.
شهرستان های پیرانشهر و سردشت با حدود 100 هزار هکتار جنگل انبوه بلوط به عنوان سرآغاز ناحیه رویشی زاگرس از اهمیت ویژه ای در بخش منابع طبیعی برخوردار است.
محلول پاشی جنگل های کشور برای نخستین بار در سال 94 شمسی از همین جنگل های پیرانشهر و سردشت آغاز شده و یکی از طرح های اولویت دار برای صیانت از جنگل ها، پیشگیری و کنترل آفت ها و بیماری های درختان جنگلی است.
در حال حاضر آفتی به نام جوانه خوار بلوط با اسم علمی /tortrix viridana/ اصلی ترین تهدید برای سلامت و شادابی جنگل های این منطقه است.
این آفت حشره ای است که زمستان گذرانی آن به صورت تخم بوده و همزمان با شکفتن جوانه های درختان بلوط، شروع به تغذیه از جوانه این درختان می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 96، کد مطلب: 82526390: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین