پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد که در صورتی که عربستان اظهارات و سیاست‎های ضد ایرانی خود را متوقف کند، تهران آماده گفت‎وگوی دوجانبه با ریاض است و ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.
شعارسال: «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مصاحبه با پایگاه العربی الجدید مواضع تهران در قبال تحولات منطقه را بیان کرد.

وی در رابطه با سعودی ها و ارتباط تهران با ریاض گفت: در صورتی که عربستان اظهارات و سیاستهای ضد ایرانی خود را متوقف کند، تهران آماده گفتوگوی دوجانبه با ریاض است. ما تداوم مشکلات با کشورهای همسایه را نمی خواهیم و مناسبات سازنده با دیگر کشورها مبنای سیاست خارجی ایران است؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جزئی از این معادله هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حمله سعودی ها به مردم بی گناه یمن نیز بیان داشت: عربستان در حمله به یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد و تجاوز به یمن برای ایران غیرقابل قبول است. همچنین ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اوضاع سوریه را پیچیده دانست و افزود: موضع ایران از همان ابتدا مشخص و واضح بود و امروز نیز آن را تکرار میکنیم؛ سرنوشت سوریها به دست خودشان تعیین میشود. بازیگران در بحران سوریه متعدد هستند و پرونده سوریه تنها مربوط به یک کشور نمیشود. همچنین مناسبات تهران و مسکو را مهم می دانیم.

بهرام قاسمی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه ایران از طریق کانالهای دیپلماتیک موضوع حادثه میرجاوه را پیگیری کرد، تصریح کرد: در صورت عدم همکاری پاکستان برای همکاری با تهران در زمینه برقراری امنیت در مرزهای دو کشور، ایران ناچار خواهد شد که تدابیر دیگری را اتخاذ کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1396، کدخبر: 3978762 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
من هم باور کردم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین