پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
شهردار اصفهان اظهار کرد: هیچ جدایی مابین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی وجود ندارد.

شعارسال : مهدی جمالی نژاد در جلسه علنی ديرروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیرکل راه و شهرسازی با جنس بدنه شهرداری آشنایی دارد و در گذشته نیز به دور از سیاست های شهری نبوده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات در برخی از طرح‌های شهرسازی افزود:با توجه به اینکه تهیه طرح‌های جامع تفصیلی از سال 81 مطرح‌شده که علی‌رغم مشکلات موجود، طرح‌های تفصیلی برمبنای خواسته‌های کمیسیون 5 سریع‌تر بررسی و ابلاغ‌شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تاکنون طرح‌های تفصیلی مناطق شهری اصفهان به‌جز منطقه 15 ابلاغ‌شده است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های شهرداری این است که به‌تدریج اشکالات طرح در دبیرخانه و کمیسیون ماده 5 مجدد مطرح شود چراکه شهر اصفهان به لحاظ قدمت تاریخی و میراثی بسیار حساس است و برای ما به امانت گذاشته‌شده است بنابراین باید ملاحظات خاص در آن لحاظ شود.

وی اظهار کرد: طرح جامع حریم شهر اصفهان نیز باید سریع‌تر پیگیری شود چراکه در این محدوده مشکلات زیادی وجود دارد.

شهردار اصفهان در خصوص پهنه ارتفاعات شهر گفت: شهرداری درصدد است مفاد طرح بازنگری به‌خصوص در بحث تراکم و ارتفاع را بر اساس قانون رعایت کند ولی مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید رفع شود.

جمالی‌نژاد در ادامه به تخصیص اراضی دولتی به شهرداری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم تخصیص و تأمین برخی اراضی دولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی شهر به شهرداری واگذار شود.
وی تأکید کرد:شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که طرح‌های عمرانی آن تعطیل‌بردار نیست و حوزه عمران شهرداری سالهای سال است که فعال بوده است اما دراین‌بین در آزادسازی پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: رینگ چهارم، احداث پایانه‌ها و پهنه‌های فضای سبز نیاز به اراضی خاص دارد که در این راستا پیشنهاد می‌شود برخی اراضی کشاورزی داخل حریم شهر اصفهان که به دلیل خشکسالی ظرفیت کشت ندارد به شهرداری واگذار شود تا طرح‌های شهری ازجمله پروژه‌های سبز در آن اجرا گردد.
جمالی‌نژاد با اشاره به وضعیت آلودگی هوا خاطرنشان کرد: آلودگی هوا طی دو روز اخیر بسیار ناسالم بوده است که رفع این معضل نیاز به حرکت جهادی و عمیق دارد و کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
وی بر ضرورت تغییر کاربری برخی اراضی حریم شهر تأکید کرد و گفت:برخی اراضی کشاورزی به دلیل خشکسالی و بحران آب دیگر ظرفیت کشت و کار ندارد ازاین‌رو می‌طلبد ضمن حفظ اراضی و درختان چندساله بازی با کاربری‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم طرح‌های کلیدی در شهر رقم بزنیم.
شهردار اصفهان در خصوص رینگ چهارم ترافیکی گفت: اجرای رینگ چهارم ترافیکی از یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری است که در این راستا جلسات زیادی با اداره کل راه و شهرسازی برگزاری شده است.
جمالی‌نژاد پیشنهاد داد: درصورتی‌که آزادسازی‌ها رینگ چهارم ترافیکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و اجرای از سوی شهرداری انجام شود این طرح می‌توانند سریع‌تر احداث شود.
وی تأکید کرد: متأسفانه علی‌رغم تذکرات بسیار، در بسیاری از نقاط رینگ چهارم ساخت‌وساز خلاف صورت می‌گیرد و این نگران‌کننده است.

شهردار اصفهان در ادامه به کارخانه ریسباف اشاره کرد و گفت: لازم است در این راستا کارگروهی تشکیل شود تا آزادسازی مسیر و مرمت ساختمان انجام و به موزه تبدیل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایمنا ، تاریخ انتشار شنبه 28 آذر 1394 ، کد مطلب :214150 : www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین