پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۳۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز پنجشنبه جزییات جدیدی از کشف یک محموله بزرگ کولر گازی را رسانه ای کرد و گفت: از نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این محموله ماهیت قاچاق دارد، اما مسئولان گمرک چنین اعتقادی ندارند.

شعار سالهفته گذشته یک محموله بزرگ کولر گازی به ارزش 500 میلیارد ریال در پنج انبار در شهر ری و یک انبار در اشتهارد کرج کشف شد.

به گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاسم خورشیدی سخنگوی این ستاد در مورد این محموله گفت: این محموله به صورت قطعات منفصله با پرداخت تعرفه 20 درصدی وارد کشور شده، اما اصل کالا تعرفه 40 درصدی دارد. یعنی نصف حقوق دولت پرداخت و به نوعی قانون را دور زدند.
وی افزود: اینکه در این زمینه تخلف صورت گرفته، قطعی است، اما قاچاق بودن آن محل اختلاف است، مسئولان گمرک معتقدند این تخلف گمرکی بوده و قاچاق نیست.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با یادآوری اینکه کارکرد قاچاق تضییع حقوق دولت و اخلال و ضربه به تولید و اشتغال داخلی است، گفت: از نظر این ستاد، این محموله قاچاق است.
خورشیدی گفت: اکنون برخی برندهای خارجی در داخل تولید می ‌شوند، اما وقتی این گونه باشد، بازار داخلی خراب می‌ شود.
وی گفت: این کالا به شکل قطعات منفصله، از گمرکات مختلف وارد کشور شده بود و مسئولان گمرک معتقدند تخلف گمرکی بر مبنای قاعده 2الف صورت گرفته است.
قاعده 2 الف گسترش‌ دهنده قلمرو هر شماره نه تنها به کالای کامل، بلکه به اجزاء و قطعاتی است که خصوصیت اساسی کالای کامل را داشته باشند که با استقرار سامانه جامع امور گمرکی آسانتر می توان این نوع کالاها را شناسایی کرد.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد جزئیات این کشف گفت: اسپیلت‌ها با برند جنرال بوده که حروف انگلیسی برگرفته از مالک و واردکننده آن را دارد و از مبدا چین وارد کشور شده است.
وی با تأکید بر اینکه ارزش این محموله 500 میلیارد ریال است، تصریح کرد: 30 هزار دستگاه اسپیلت کشف شده و واردات آن مربوط به نیمه دوم سال 95 است.
به گفته خورشیدی، قطعات به شکل منفصل داخل کشور آمده و در انبارها تبدیل به کالای نهایی شده است.
وی ادامه داد: سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه جامع شناسایی کالاهای قاچاق» داریم که از مجموعه اطلاعات درون سامانه‌ های مختلف تقاطع‌ گیری می‌ کند و مواردی که مظنون به انحراف است را مشخص می‌ کند.
به گفته خورشیدی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به داده های این سامانه دسترسی دارند و بر اساس بررسی تقاطعی و تقاطع‌گیری محموله ‌ها بررسی می ‌شوند.
این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این محموله براساس داده ‌های سامانه جامع امور گمرکی و سامانه انبارها بررسی و جمع ‌بندی صورت گرفت. این قطعات از گمرکات متعدد و کارت‌ های بازرگانی مختلف وارد شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کدمطلب:82544208 (6003227)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
گمرک واقعا جای حرف زیاد داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین