پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
رئیس HSE پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: تعدادی لاک‌پشت دریایی که در حوضچه‌های آبگیر گرفتار شده بودند با عملیات غواصی توسط مجتمع پتروشیمی مبین و همکاری اداره محیط زیست پالایشگاه اول، پس از پلاک گذاری در خلیج فارس رهاسازی شدند.

شعار سال: روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز پنجشنبه به نقل از محمود محمدی اعلام کرد: لاک پشت پوزه عقابی طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.
وی گفت: جمعیت این گونه‌ بی‌نظیر در سال های گذشته به شدت کاهش داشته است و باتوجه به شرایط و تهدیدات موجود، این گونه زیست خود را بیشتر در جزایر نخیلو، عسلویه، ام الگرم در استان بوشهر، قشم، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان محدود کرده است.
این مقام مسئول در ادامه به عوامل تهدیدکننده این گونه و ازبین رفتن تخم آن توسط گوشتخواران، پرندگان، خزندگان، اعتقاد نادرست مردم محلی به ارزش غذایی و دارویی آن، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق ها اشاره کرد و خواستار حفاظت از این گونه در راستای حفظ تنوع زیستی منطقه شد.
محمدی، اقداماتی نظیر طرح تکثیر و پرورش لاک پشت های پوزه عقابی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بومی، بررسی و تهیه آمار لانه گزینی، پلاک گذاری لاک پشت های دریایی، تیمار لاک پشت های صدمه دیده و رهاسازی در دریا را در امر حفاظت از این لاک پشت های دریایی و جلوگیری از انقراض آن ها موثر دانست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544245: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
چندتایی بودند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین