پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با تصویب دو منطقه حفاظت شده 'بیرمی' و 'کوه مند' توسط شورای عالی محیط زیست درسال 95، مساحت تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان به 170 هزار هکتار معادل 7.5 درصد کل مساحت استان افزایش یافت.

شعار سال: حسین دلشب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون نُه منطقه در استان تحت مدیریت سازمان محیط زیست است که از این مناطق نُه گانه دو اثر طبیعی ملی شامل خارگو به عنوان بزرگترین کلونی مرجانی خلیج فارس و کوه نمک به عنوان اثری زمین شناختی است.
وی با اشاره به وجود دو پارک ملی دریایی در استان بوشهر اضافه کرد: پارک ملی دریایی نایبند در خلیج نایبند واقع شده و زیستگاه موجودات و آبزیان بسیار مهم خلیج فارس و مکانی برای زادآوری این موجودات محسوب می شود.
و پارک دریایی دیر - نخیلو نیز به عنوان یکی از جزایر بسیار مهم برای تخم گذاری و زادآوری لاک پشتان و مرغان دریایی ( زمستان و تابستان گذران) است.
دلشب ادامه داد: همچنین چهار منطقه حفاظت شده و یک منطقه پناهگاه حیات وحش نیز در استان بوشهر تحت مدیریت این سازمان است که منطقه حفاظت شده مند به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه های آهو در استان بوشهر است، منطقه حفاظت شده حله نیز که بزرگترین تالاب این استان را در خود جای داده است.

وی گفت: مناطق حفاظت شده بیرمی و کوه مند نیز که در سال 95 در شورای عالی محیط زیست کشور به تصویب رسید به دلیل چشمه ها و وجود زیستگاه های متعدد حیوانی، برای حفظ محیط زیست بسیار غنی است و به همین دلیل در تلاش هستیم از این میراث طبیعی به شکل مطلوبی حمایت کنیم.
دلشب بیان کرد: منطقه شکار ممنوع کوه مند در سال گذشته به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت و پاسگاه محیط بانی در آنجا مستقر شد که با استفاده از موتور برق و انرژی های نو منابع انرژی این پاسگاه تامین می شود.
وی گفت: این منطقه حفاظت شده از گذشته های دور به عنوان یکی از زیستگاه های مهم کل و بز در استان بوشهر شهرت دارد.
دلشب اظهار داشت: به دلایل مختلف با تخریب هایی که در سالهای گذشته در این منطقه رخ داده از جمعیت این گونه های حیات وحش کاسته شده اما با توجه به تلاش هایی که در یک سال اخیر انجام شد و وجود جوانان دغدغه مند نسبت به محیط زیست پس از سرشماری های متعدد مشخص شد جمعیت این گونه ها در حال افزایش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: جزیره خارگ به عنوان پناهگاه حیات وحش دومین زیستگاه مهم آهو در استان بوشهر است.
وی گفت: دو منطقه شکار ممنوع مصوب نشده 'کوه سیاه' در بخش های بوشکان و ارم و 'شاهزاده ابراهیم' در شهرستان دشتستان این استان وجود دارد که ایجاد آبشخورگاه های متعدد برای گونه های جانوری این مناطق با همکاری مردم باعث افزایش تعداد گونه ها و رضایت مردم منطقه شده است.
دلشب گفت: پیش از افزوده شدن منطقه بیرمی به مناطق حفاظت شده در استان بوشهر شش  درصد از مساحت استان را مناطق تحت مدیریت محیط زیست تشکیل می داد که با اضافه شدن منطقه بیرمی به حدود 7.5 درصد افزایش یافت.
وی افزود: چنانچه در سال جاری یا سال آینده بتوانیم مناطق 'هاله' و 'کوه سیاه' و تعدادی دیگر از مناطق پناهگاه حیات وحش استان را به عنوان مناطق حفاظت شده به تصویب برسانیم، مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در استان بوشهر به حدود 12 درصد خواهد رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 31 خرداد 1396، کد مطلب: 82572881: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین