پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار و آموزش دانش آموختگان دانشگاه ها برای تاثیرگذاری در اقتصاد کشور گفت: کشور باید به سمت کارآفرینی مبتنی بر تشخیص فرصت حرکت کند.

شعار سال: حسن طائی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان با اشاره به تاثیر فضای کسب و کار بر اقتصاد کشور اظهار کرد: برای رسیدن به افزایش ظرفیت جذب سرمایه گذاری باید بسترهای لازم برای این منظور فراهم شود و در این میان راه اندازی یک نظام ملی یادگیری و نوآورانه نقش مهمیایفا می کند.

وی عملکرد بنگاه های کوچک و خرد در کشور را ارزیابی کرد و با تاکید بر بهبود فرآیند یادگیری، نوآوری و بکارگیری تکنولوژی های جدید در رسیدن به رشد اقتصادی گفت: با فراهم شدن همه این عوامل علاوه بر اینکه قیمت محصولات پایینمی آید بلکه بهره وری نیز افزایش یافته و سطح دستمزدهاارتقا می یابد.

طائی با بیان اینکه باید تعامل لازم بین نقش آفرینان مختلف چرخه اقتصاد کشور شکل گیرد، افزود: اگر ارتباط بین مشاغل خانگی و بنگاه های اقتصادی ایجادشده و از سوی دیگر این چرخه بین تمامی تاثیرگذاران اقتصاد در سازمان ها و نهادهای مختلفشکل بگیرد مطمئنا می توان به رشد اقتصادی مناسب رسید.

عضو هیات علمی دانشکدهاقتصاد تصریح کرد: انچه که امروز با وجود آمار بالای دانش آموختگان به آن نیازمندیم تبدیل ایده های نو به ثروت است.

وی به اهمیت کارآفرینی مبتنی بر تشخیصفرصتبه جای کارآفرینی مبتنی بر ضرورت اشاره کرد و گفت: با تغیر مدل کارآفرینی کشور به کارآفرینی مبتنی بر تشخیص فرصتو نوآوری به افزایش قدرت جذب در اقتصاد کشور می رسیمکه نیاز است بر این مقوله بیش از گذشته متمرکز شویم.

طائی افزود: در صورتی به رشد اقتصادی مطلوب نردیک می شویم که بتوانیم فضای کسب و کاررا مساعد کرده و قوانین و مقررات تسهیل گرو باثبات رااجرایی کنیم و در عین حال با تربیت دانش آموختگانی که جستجوگر و نوآورهستند، نسل جدید را برای هدایت و مدیریت کشور توانمند سازیم.

وی با اشاره به متوسط رشد اقتصادی کشور در فاصله سال های ۶۸ تا ۹۲ گفت: با وجود رشد ۴ درصدی طی این سال ها و ادامه این روند، مشکل اشتغال کشور حل نمی شود بلکه باید برای یک رسیدن به تعادل بازار کار و اقتصاد پویا به رشد اقتصادی ۶ تا ۷ درصدی برسیم.

استاد دانشکده اقتصاد تاکید کرد: مطمئنا منابع متعددی طی این سال ها به اقتصاد کشور تزریق شده اما در نهایت بهره برداریقابل توجهی را شاهد نبوده ایم که باید با تکیه بر دانش و ایجاد چرخه درست اقتصادی این مساله را حل کنیم.

وی ادامه داد:برای افزایش سطح تولید، اشتغال و رسیدن به رفاه اجتماعی باید به بخش عرضه اقتصاد توجه کرد.

طائی در ادامهسخنانش بهاجرا و تدوینبرنامه توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانش آموزان و دانشجویان در وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اشاره و بیان کرد: آنچه که در این برنامه ها مورد نظر است آشنایی و اشاعهزیست کارآفرینانه برای دانش آموزان و دانش آموختگان است به طوری که بتوانند آمادگی لازم را برای ورود به جامعه و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور به دست آورند.

مشاورز وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی همچنین از هم افزایی بین نهادهای مختلف تاثیرگذار در حوزه کسب و کارهای کوچک و خرد در وزارت متبوع خود خبر داد و گفت:امروز بهایجاد تعامل بیشتر بین مشاغل حانگی و تبدیل آن ها به بنگاه های اقتصادی متوسط و بزرگ نیاز داریمکه این مهمدر برخیاز استان ها از جمله گیلان مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین بر تعامل بیشتر نظام بانکی کشور با فعالان عرصه اقتصادی تاکید کرد و افزود: در اینده نزدیک حضور میلیونی جوانان جویایکار و اشتغال را در کشور خواهیم داشت که برای اینکه این مساله به یک فرصت مثبت برای رشد و توسعه کشور تبدیلشود نیاز است که سیاست گذاران اقتصادی به بازار کار معطوف شده و این تحول را با تعامل بیشتر بین نقش آفرینان در این حوزه مدیریت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 آذر 1394، کد مطلب: 3002473: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین