تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام به دنبال حل معماهای عجیب در جهان هستند، این گزارش را از دست ندهید.

شعار سال: به نظر می‌رسد که دانشمندان در مورد همه بخش‌ها و مسائل مربوط به کره زمین تحقیق کرده باشند، اما در واقع چنین نیست، ما در اینجا ۱۱ راز جذاب را معرفی می‌کنیم که هنوز توضیح منطقی برای آنها پیدا نشده و همچنان مانند یک معما ذهن افراد کنجکاو را به خود مشغول کرده است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد کنجکاو و معما دوست هستید باید بگوییم که آدرس را کاملا درست آمده اید چرا که پاسخ بسیاری از سوالات عجیب و غریبی که مدتهاست ذهنتان را درگیر کرده اینجا خواهید گرفت، پس برای مطالعه این مطالب شگفت انگیز درنگ نکنید.

۱- خورخور گربه‌ها

گربه ها وقتی احساس خوشی می‌کنند خورخور می کنند، اما هیچکس نمی‌داند که آنها چطور این صدا را درمی آورند. آنها وقتی خورخور می کنند ضربان قلبشان هم شنیده نمی‌شود!

دانشمندان می گویند گربه ها این کار را با تارهای صوتی خود انجام می دهند. فرکانس خورخور اثر شفابخش و مسکن دارد، به همین دلیل گربه ها هنگامی که نگران و یا آزرده هستند خورخور می کنند.

۲- این موجودات از کجا آمده‌اند؟

بسیاری از انواع حیوانات پیشینه‌ای ندارند. هیچکس نمی داند که در چه زمان دوزیستان از ماهی ها جدا شده اند، زیرا حیوانات خشکی همگی اندام‌ها و سر رشد کرده‌ای داشتند. همچنین گفته می شود که دایناسورها در اثر یک فاجعه طبیعی در ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شدند و در همین زمان پستانداران به یکباره ظاهر شدند.

۳- آیا گاوها قطب نما دارند؟

دانشمندان با استفاده از «گوگل ارت» متوجه پدیده عجیبی در میان گاوهایی که مشغول چریدن هستند شدند. ۷۰ درصد گاوها هنگام چریدن سر خود را یا به سمت شمال و یا به سمت جنوب نگه‌ می دارند. این در تمام قاره ها و جدا از سرزمین و یا آب و هوا صادق است.

۴- باران «ژلاتینی» چه بود؟

در تابستان ۱۹۹۴ در شهر اوکویل ایالت واشنگتن آمریکا از آسمان ماده‌ای ژلاتینی بارید. روز بعد در این شهر ده‌ها نفر مبتلا به آنفولانزا شدند. دانشمندان با تجزیه این ماده متوجه شدند که ۲ نوع باکتری در آن وجود دارد و یکی از این باکتری ها در دستگاه گوارش انسان یافت می شود. اما آنها نتوانستند بین این باکتری و بیماری آنفولانزا ارتباطی پیدا کنند.

۵- ماده سیاه چیست؟

۲۷ درصد کهکشان ماده سیاه است. این ماده هیچ تبادل یا تشعشع الکترومگنتیک ندارد و قابل تشخیص نیست. اولین نظریه ها در باره ماده سیاه ۶۰ سال پیش مطرح شد، اما دانشمندان هیچ مدرکی برای وجود آن ارائه نداده اند.

۶- چند سیاره در منظومه شمسی وجود دارد؟

بدون درنظر گرفتن پلوتون، چنین گمان می شد که در منظومه شمسی ۸ سیاره وجود دارد. کمربند کویپر بعد از پلوتون شامل اشیاء یخی است. دانشمندان هزاران شیئ در آن کشف کرده اند که حتی بزرگتر از پلوتون هستند، آنها متوجه یک فاصله خالی در کمربند کویپر شدند که یک سیاره ناشناخته به اندازه زمین تمام سنگ‌های این کمربند را به سوی خود می کشد.

۷- چرا مردمان راست دست و چپ دست هستند؟

اغلب مردمان (۷۰ تا ۹۵ درصد) راست دست هستند، و اقلیتی ( ۵ تا ۳۰ درصد) چپ دستند و تعداد نامشخصی هم دودستی هستند که این می تواند ژنتیکی باشد، اما ژن چپ دستی مشخص نشده است. محیط اجتماعی هم می تواند موثر باشد، وقتی کودکان چپ دست مجبور به نوشتن با دست راست می شوند بعضی از آنها راست دست می‌شوند.

۸- چرا حیوانات مگافونا منقرض شدند؟

حیوانات عظیم الجثه موسوم به مگافونا حدود ۱۰ هزار سال پیش منقرض شدند. بعضی معتقدند که تغییرات آب و هوا باعث انقراض مگافونا شد، اما شواهد محکمی در این باره در دست نیست. بر اساس نظریه‌ای دیگر آنها از گرسنگی مرده اند. دانشمندان در آلاسکا ماموت‌های حفظ شده‌ای را پیدا کردند که معده آنها پر از سبزیجات هضم نشده است.

۹- چرا ما خواب می‌بینیم؟

بعضی معتقدند که خواب تصاویر و امواج تصادفی مغز هستند. بعضی دیگر خواب را خواسته‌های ناخودآگاه، مشکلات و تجربه های حل نشده می دانند. مطالعه خواب «Oneirology» خوانده می‌شود. دانشمندان ادعا می کنند که خواب نشانه چیزی در ژرفای درون روان انسان‌هاست، اما هیچکس دقیقا نمی داند که نشانه چیست.

۱۰- «همهمه آسمان» چیست؟

در هنگام مطالعه ستارگان جوان در سال ۲۰۰۶، دانشمندان ناگهان همهمه عجیبی شنیدند. اگرچه صوت در فضا منتشر نمی‌شود، اما امواج رادیویی منتشر می شوند. اما این امواج از کجا می‌آیند؟ دانشمندان فقط می دانند که این امواج متعلق به ستارگان یا پدیده های کیهانی نیستند.

۱۱- چرا گروه خونی متفاوتی داریم؟

انواع خون آنتی‌ژن‌های متفاوتی در سلول‌های خونی دارند. آنها نشانه‌های آنتی‌بادی‌هایی است که سلول‌های خارجی را از بین می برند. اما دانشمندان نمی دانند که چرا آنها متفاوت هستند.بعضی می گویند که مربوط به بیماریها و سیستم ایمنی می‌شود. افراد گروه خونی B بیشتر در معرض ابتلا به E.coli هستند، افراد دارای گروه خونی O کمتر از بیماری مالاریا می‌میرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت 24، تاریخ انتشار 10 خرداد 96، کد مطلب: 266623: www.saat24.com