پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
رئیس دانشگاه بجنورد گفت: نظام آموزشی نیازمند بازنگری است.

شعار سال: احمد محقر منطقه خراسان‌شمالی اظهارکرد: دولت یازدهم اقدامات زیرساختی مناسبی را در حوزه آموزش عالی همانند افزایش شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد دانشگاهی، ارتقاء رتبه کشور در تولید علم و شتاب علمی به لحاظ کمی و کیفی انجام داده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان از 1.14 صدم میلیون دلار در سال گذشته به 4.231 میلیون دلار رسیده که نشان از تلاش و توجه مناسب به این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط پسا برجام نیز گشایش‌های خوبی در امکان برقراری و گسترش روابط بین المللی با پژوهشگاه‌های مطرح و صاحب تراز ایجاد شده است، گفت: با وجود همه پیشرفت ها و بروز اتفاقات خوب اما هنوز نیز اقدامات در این حوزه رضایت بخش نیست و در ابتدای حرکت هستیم.

محقر با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز در این حوزه انتظارات قابل توجه ای دارند و باید اقدامات لازم در پاسخ دهی به این انتظارات انجام شود، افزود: باید ساماندهی آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت و ضعیت آموزش عالی طی دوره های گذشته لجام گسیخته و رها شده بود، گفت: امروز براساس سند آمایش آموزش عالی دانشگاه ها ماموریت گرا و ماموریت محور شده‌اند، و می‌توانند براساس توانمندی‌های خود در جهت حل مشکلات منطقه ای اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید نظام آموزشی بازنگری شود، یادآورشد: باید از موازی کاری در نظام آموزشی پرهیز شود و هر یک از دانشگاه ها در حیطه وظایف و نقش خود به فعالیت بپردازند.

محقر ادامه داد: به طور مثال باید دانشگاه های فنی و حرفه ای، جامع علمی کاربردی و فنی و مهندسی به تربیت دانشجو به صورت مهارتی اقدام کنند و دانش افزایی در دستور کار دانشگاه های دولتی قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش آموزش عالی، خاطرنشان کرد: طبق سیاست‌های این سند، ظرفیت‌ دانشگاه‌ها شناسایی شده و می توانند براساس استعداد و پتانسیل خود فعالیت کنند تا دیگر با پدیده دانش آموختگان بیکار نیز مواجه نشویم.

محقر یادآورشد: طی سال های گذشته گسترش بی رویه و کمی دانشگاه‌ها در رقابت نامناسب به جایی رسید که حدود دو هزار و 800 موسسه بدون توجه به کیفیت گسترش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های علمی و دانشگاهی، شاید خیلی مشکل مدیران نباشند، بلکه باید ساماندهی های لازم در این حوزه صورت گیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1396، کد مطلب: 963-2686-5 :www. isna. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
دیر بیان فرمودید. قبل از شما گفته بودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین