پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
معاون پزشکی و سازمانی پزشکی قانونی کشور گفت:استان های خوزستان و مازنداران هر کدام با 135 مورد فوتی دارای بالاترین آمار حوادث غرق شدگی در کشور هستند.

شعار سال: امیر حسین مهدوی معاون پزشکی و سازمانی پزشکی قانونی کشور در رابطه با آمار متوفیان حوادث غرق شدگی در کشور اظهار داشت: در سال 94در کشور 879 تن به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم با رشد 3/9 درصدی در سال 95 به 913 تن رسید.

وی با اشاره به استان هایی که بالاترین میزان آمار غرق شدگی را در سال 95 دارا بودند، افزود:استان های خوزستان و مازنداران هر کدام با 135 تن فوتی در صدر آمار حوادث غرق شدگی قرار دارند و استان گیلان با 81 فوتی در رتبه دوم و استان فارس با 56 فوتی در رتبه سوم قرار دارد.

معاون پزشکی و سازمانی پزشکی قانونی کشور بیان داشت:استان خراسان شمالی با 2 فوتی ،قم با 3 فوتی و سمنان با 4فوتی دارای کمترین آمار تلفات غرق شدگی هستند.

مهدوی تصریح کرد:بیشتر فوت شدگان حوادث غرق شدگی مربوط به مردان با 798 تن بود و 115 زن هم در سال 95 در کل کشور غرق شدند.

وی با اشاره به مکان هایی که بیشترین حوادث غرق شدگی اتفاق افتاده است،گفت: بالاترین آمار غرق شدگی با 260 مورد مربوط به رودخانه ها است و بعد از آن دریا با 180 مورد، استخر ها با 139مورد، کانال های آب با 85 مورد و دریاچه مصنوعی با 79 مورد، چاه های آب با 32 مورد و دریاچه طبیعی با 29 مورد به ترتیب دارای بیشترین حوادث غرق شدگی هستند.

مهدوی گفت: در مرداد سال 95 با 142مورد فوتی بیشترین حوادث غرق شدگی و در دی ماه با 30 مورد کمترین حوادث غرق شدگی اتفاق افتاده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار 13 خرداد 96، کد مطلب: 214778:www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین