پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با هر بار قطع شدن آب سد زیاران و وصل مجدد آن بیش از یک میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود.

شعار سال : حمید پویا در قزوین اظهار داشت: حوادث غرق شدگی‌ها بسیار ناراحت کننده و دردآور است به نحوی که از ابتدای سال تا کنون 14 نفر در کانال‌های آب و سد‌های استان قزوین غرق شده‌اند.

وی افزود: درست است که آب منطقه‌ای استان مسئول سدها و کانال‌ها است ولی با وجود گشت‌های سیار، فنس‌کشی و زدن تابلوی شنا ممنوع و خطر مرگ باز هم عده‌ای فنس را پاره کرده و وارد محدوده کانال شده و غرق می‌شوند شرکت آب منطقه‌ای چه می‌تواند بکند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با انتقاد از برخی رسانه‌های جنجالی تصریح کرد: برخی رسانه‌ها به دلیل اینکه نتوانسته‌اند از دستگاه خدمات رسانی مانند آب منطقه‌ای آگهی گرفته و کسب درآمد کنند به تخریب آن پرداخته و عملکرد مسئولان را زیر سوال می‌برند.

پویا در ارتباط با غرق شدگی‌ها و قطعی آب در سد زیاران که با حکم دادستانی انجام می‌گیرد خاطرنشان کرد: با هر بار قطع شدن آب سد زیاران و وصل مجدد آن بیش از یک میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود.

وی افزود: این در حالی است که وقتی آب زمین زراعی 30 هزار کشاورز درست در هنگام دانه‌بندی گیاه قطع می‌شود، دیگر آن گیاه از بین می‌رود و خسارات بسیار سنگینی برای کشاورزان منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین مهم‌ترین عامل غرق شدگی‌های استان را ضعف فرهنگی و عدم آگاهی از شدت جریان آب دانست و گفت: متأسفانه در مناطقی که فقیر نشین هستند این حادثه بیشتر رخ می‌دهد چرا که خانواده‌ها برای ارتقاء فرهنگ بچه‌ها تلاش نکرده‌اند.

پویا همچنین با انتقاد از راه‌وشهرسازی استان قزوین عنوان کرد: احداث شهر در حریم کانال آب ممنوع است ولی راه‌وشهرسازی با عدم توجه به این موضوع مهرگان را در کنار این کانال احداث کرده است.

وی همچنین با انتقاد از شهرداری خاطرنشان کرد: از طرفی هم شهرداری مهرگان یک مجموعه ورزشی یا استخری در مهرگان احداث نکرده است که جوانان و کودکان برای تفریح سالم شنا به آنجا بروند و به کانال‌های آب رو می‌آورند که نتیجه آن غرق شدگی 14 شهروند از ابتدای سال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: این شرکت تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از تأسیسات آب استان انجام داده ‌و در غرق‌شدگی‌ها تقصیری ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 مرداد 96، کد مطلب : 1487813، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین