پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
دو روز پس از پرتاب کپسول فضایی و قابل بازیابی "دراگون" توسط شرکت اسپیس‌ایکس، این محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

شعارسال: کپسول "دراگون"(Dragon) بامداد یکشنبه با استفاده از موشک "فالکون 9" (Falcon 9) به فضا پرتاب شد و بیش از 2700 کیلوگرم ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی و علمی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

دریافت و اتصال این کپسول در ایستگاه فضایی بوسیله "پگی ویتسون"(Peggy Whitson) فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد.

پیش از این در سال 2014 نیز کپسول دراگون به فضا فرستاده شده بود و این برای اولین بار است که یک محصول قابل بازیابی ساخت آمریکا پس از کنار گذاشتن پروژه شاتل‌های فضایی مجددا به فضا بازمی‌گردد.

این ماموریت یازدهمین ماموریت تحویل محموله برای "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) بود که بوسیله "اسپیس ایکس"(SpaceX) و طی قرارداد 1.6 میلیارد دلاری بین این دو نهاد، انجام شد.

در حال حاضر اسپیس ایکس دو پروژه بزرگ در دست دارد:

1-آماده‌سازی موشک "فالکون سنگین"(Falcon Heavy) برای ارسال محموله‌های سنگین تا سقف 64 تن (فالکون 9 می‌تواند 22.5 تن بار را به فضا ببرد)

2- آماده‌سازی و ارتقای کپسول دراگون برای بردن فضانورد به فضا

قابل بازیابی بودن موشک‌های فالکون مهمترین قابلیت آنهاست و تا به حال اسپیس‌ایکس موفق شده پنج فرود موفق را به ثبت برساند. با توجه به هزینه‌ بالای پروژه‌های فضایی تمام سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا حد ممکن در تجهیزات و هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کد مطلب: 96031608438: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین