پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
ایستگاه فضایی بین المللی باز هم بزرگتر می شود اما این بار ساکنان آن باید اتاق جدیدشان را باد کنند.

شعار سال: به زودی ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان پیشرفته ترین و گران ترین آزمایشگاه جهان که در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین واقع شده بزرگتر از قبل می شود.

اما این افزایش فضای کاری به سبک و سیاق قبل صورت نمی گیرد زیرا این بار ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی باید مدل جدید را باد کنند.

طی روزهای آینده نخستین مدل الحاقی به ایستگاه فضایی بین المللی از سال ۲۰۱۱ راهی آن خواهد شد. این مدل که به اختصارBEAMنام دارد برخلاف مدلهای قبلی که ساختار آلومینیومی دارند به صورت فشرده راهی فضا می شود تا در آنجا باد شود.

قرار است یک فروند کپسول فضایی دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس این محموله مهم را به مدار زمین منتقل کند.

مدلBEAMتوسط شرکتBigelow Aerospaceدر لاس وگاس آمریکا ساخته شده است. محققان این شرکت در ساخت آن از مواد نرم و انعطاف پذیری استفاده کرده اند که همزمان استحکام و مقاومت چشمگیری در محیط سخت و خشن فضا دارد.

نکته جالب توجه اینجاست که ساختار دقیق این ماده محرمانه عنوان شده است. این مدل جدید در واقع تلاشی برای آزمایش استقرار هتلهای فضایی انعطاف پذیر در آینده محسوب می شود.

فشرده بودن این مدل جدید قبل از پرتاب و استقرار در فضا این امکان چشمگیر را به دانشمندان علوم فضایی داده تا آن را با راحتی و اطمینان بیشتری راهی مدار زمین کنند.

قرار است این پرتاب مهم در روز جمعه و از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا صورت گیرد. این پرتاب آخرین مورد از سری پرتابهای شرکت اسپیس ایکس به سوی ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آید.

شرکتBigelow Aerospaceدر خصوص این رویداد مهم اعلام کرد: گام گذاشتن فضانوردان در این فضای جدید گامی کوچک برای فضانوردان اما گامی بزرگ برای شرکتBigelow Aerospaceو فناوری انعطاف پذیر آن محسوب می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 17 فروردین 1395، کد مطلب: 3591130: آدرس سایت: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین