پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاکنون ۴۰ شرکت دانش‌بنیان از طرح سربازی بهره‌مند شده‌اند و می‌توانند با اجرای پرو‌ژه های دفاعی، دوره سربازی خود را بگذرانند.

شعار سال: محمد صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شرکت از طرح معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند، گفت: این افراد که نقش کلیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌اند با حمایت معاونت علمی از معافیت سربازی برخوردار شده‌ و در قالب پروژه‌های دفاعی فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار شرکت، علاقه‌مندی خود را برای ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده‌اند. همچنین تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت وارد فرآیند ارزیابی ورود به مرحله دانش‌بنیان شده‌اند که این شرکت‌ها از مزایای قانونی شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شوند.

دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معافیت‌های مالیاتی را از مزایای قانونی شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و عنوان کرد: در سال مالیاتی ۱۳۹۲ میزان معافیت مالیاتی ۶ میلیارد تومان بوده که در سال مالی ۱۳۹۳ این میزان به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ همچنین معافیت مالی ۶۰ میلیارد تومانی برای ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه انجام کار معافیت مالیاتی پیچیدگی خاصی دارد،گفت: مشاوره‌های مالیاتی تمام‌وقت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظرگرفته شده است تا براین اساس بتوانیم آنها را از این مزیت بهره‌مند کنیم.

دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های معاونت علمی به شمار می‌رود، گفت: به دلیل اینکه بازار داخلی محدود است و باید به فکر صادرات باشیم، به همین دلیل از صادرات محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم. برای این کار همکاری‌هایی با معاونت امور بین‌الملل معاونت علمی خواهیم داشت تا محصولات دانش‌بنیان به مرحله صادرات برسند.

صاحبکار با بیان اینکه تاکنون ۱۰ دسته از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شده‌اند، گفت: آیین‌نامه‌هایی نیز در راستای توسعه صادرات تدوین شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3004072: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین