پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
قطر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برای آماده‌سازی میزبانی جام جهانی سرمایه‌گذاری می‌کند اما با توقف ارسال محموله از کشورهایی نظیر عربستان و امارات این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

شعارسال: به نقل از بلومبرگ، 7 سال پیش قطر توانست برای نخستین بار در بین کشورهای عربی میزبانی جام جهانی فوتبال را به‌دست آورد.

بر همین اساس میزبانی جام جهانی سال 2022 به قطر واگذار شد و این کشور سرمایه‌گذاری در این زمینه را آغاز کرد. در شرایط کنونی قطر به صورت هفتگی 500 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز برای برگزاری جام جهانی سرمایه‌گذاری می‌کرد، اما هم‌اکنون با توقف ارسال محموله‌های باری در مرز این کشور با عربستان و همچنین توقف بارگیری محموله‌های موردنیاز این کشور از بنادر امارات،‌ این سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شده است.

قطر اعلام کرده بود که در راستای ایجاد 8 استادیوم فوتبال، 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و از سوی دیگر 35 میلیارد دلار نیز برای ساخت مترو و سیستم‌ حمل‌ونقل ریلی و یک شهر جدید 200 هزار نفری سرمایه‌گذاری خواهد کرد. قطر همچنین اعلام کرده بود ظرفیت فرودگاه خود را به دو برابر افزایش خواهد داد.

در حال حاضر محموله‌های موردنیاز قطر نظیر سیمان و مصالح ساختمانی در کشورهایی که با قطر قطع رابطه کرده‌اند بلاتکلیف توقیف شده‌اند. طی روزهای گذشته عربستان، امارات، مصر و بحرین به طور هم‌زمان روابط سیاسی خود با قطر را قطع کرده‌اند که عملاً این کشور در انزوای منطقه‌ای قرار گرفته است؛ چراکه همه کشورهای هم‌مرز با این کشور به‌جز ایران با آن قطع رابطه کرده‌اند.

قطر با دارا بودن بیشترین سرانه درآمد داخلی، در تأمین نیازهای خود به‌شدت به واردات متکی بوده و اصلی‌ترین مبادی واردات این کشور نیز مرز زمینی با عربستان و بنادر امارات هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20خرداد1396، کدخبر: 13960320000687: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین