پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تصویر نزدیک به یک هزار سند تاریخی استان اردبیل از اداره اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه دریافت شد.

شعار سال: رباب عزیزخانی در جلسه بررسی اسناد تاریخی اردبیل اظهار داشت: با مساعدت اداره اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، در چند مرحله، نزدیک به یک هزار سند تاریخی مربوط به استان شناسائی و تصاویر آنها پس از اسکن، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تحویل داده شد.

وی افزود: در مراحل انتخاب اسناد، سندهایی که بین وزارت امور خارجه و حاکمان آذربایجان و اردبیل و نیز کارگزاری وزارت در اردبیل رد و بدل شده انتخاب و برای اسکن به بخش مربوطه اداره اسناد وزارت امور خارجه سفارش داده شده بود.

عزیزخانی تصریح کرد: این اسناد با موضوع‌هایی هم‌چون قراردادهای مرزی با روسیه، وضعیت ایل شاهسون، تظلم‌های نیروهای روسی در استان، غارت اشیاء نفیس بقعه شیخ صفی‌الدین و مقابر سلاطین صفوی، زمین‌های زراعی دشت مغان و نیروهای اجتماعی در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نمین، خلخال و آستارا و و طوالش به عنوان نقاط تحت حکمرانی اردبیل بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه با تشریح اهمیت راه‌اندازی بخش اسناد در کتابخانه مرکزی اردبیل بیان کرد: این بخش یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی استان اردبیل برای آینده ارزیابی می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 ، کد خبر:  5428426، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین