پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکلات مبادلات مالی بین ایران و امارات از گذشته نشأت می‌گیرد که محدودیت‌هایی را ایجاد کردند که بعد از برجام هم هنوز آن محدودیت‌ها را برنداشته‌اند.

شعار سال: رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکلات مبادلات مالی بین ایران و امارات از گذشته نشأت می‌گیرد که محدودیت‌هایی را ایجاد کردند که بعد از برجام هم هنوز آن محدودیت‌ها را برنداشته‌اند.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که گفته شده گلوگاه‌های مبادلات مالی ایران در ترکیه و امارات در حال مسدود شدن است و برخی از شرکت‌های ایرانی امکان انتقال پول را ندارند، این مشکل از کجا نشأت می‌گیرد و برای حل آن چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: ترکیه و امارات دو مورد متفاوت هستند چون مواضع متفاوتی دارند، در امارات از مدت‌ها قبل مسدود بوده و شرایط ما با امارات عادی نیست، منتها وضعیت در ترکیه عادی است و هیچ بحث خاصی نداریم.


وی در ادامه تاکید کرد: در ترکیه شرایط مثبت است، مشکل امارات از گذشته نشات می‌گیرد که محدودیت‌هایی را آن زمان ایجاد کردند که بعد از برجام آن محدودیت‌ها را هنوز برنداشته‌اند.

رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: اینکه گفته شده حساب‌هایمان در ترکیه در حال بسته شدن است صحت ندارد و هیچ مشکلی در این کشور نداریم و در امارات هم مشکلاتی از قبل وجود داشته که همان وضعیت هم هم اکنون وجود دارد و هیچ چیزی تغییر نکرده است. ما برای رفع این مشکل پیگیری‌هایی را می‌کنیم منتها به دلیل مسایل سیاسی که بین ایران و امارات وجود دارد این موضوعات حل نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فردا، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 682415:www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین