پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و مجری طرح تأسیس صندوق‎های منابع طبیعی گفت: امروز ششمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با اعتبار 10 میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان تأسیس شد.

شعار سال: احمدرضا لعلی‎نیا ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی مؤسس شرکت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار داشت: صندوق‌ها ظرفیت‌های حقوقی و قانونی هستند که در سطح کشور ایجاد می‌شوند.

وی بیان داشت: تکامل‌یافته‌ترین حمایت بخش کشاورزی و به تبع آن منابع طبیعی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی هستند که 49 درصد سهام آن توسط دولت و 51 درصد توسط مردم تأمین می‎شود.

لعلی‎نیا تصریح کرد: با این سهام مؤسسه ‌مالی‌اعتباری با هویت حقوقی و غیر دولتی ایجاد و هیأت‎مدیره و ارکان آن به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که مردم توان اظهار نظر داشته باشند و بتوانند در راستای اهداف حاکمیت نظام بر عرصه‌های منابع طبیعی و مدیریت آن‌ها مشارکت کنند.

مجری طرح تأسیس صندوق‌های منابع طبیعی ادامه داد: این صندوق‌ها با هدف توسعه سرمایه‌گذاری تأسیس می‌شوند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش اکولوژیکی اقتصادی و سرمایه‌ای عرصه‌های منابع طبیعی در سطح کشور حدود 8 هزار میلیارد دلار است که تنها سرمایه‌گذار آن دولت است.

لعلی‎نیا عنوان کرد: اگر این روند سه برابر شود و تمام این اعتبار تخصیص پیدا کند در مجموع سالانه 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که قابل قیاس با 8 هزار میلیارد دلار نیست.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری یادآور شد: امروز با تلاش انجام گرفته، این ظرفیت تا حدودی ایجاد شده است که در صورت استفاده بهینه می‌تواند، فعالیت بسیار مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز ششمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با اعتبار 10 میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان تأسیس شد، ابراز داشت: این صندوق، دومین صندوق استان کرمان در عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌رود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 خرداد 1396، کد مطلب: 13960322001133: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین