پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
کارآفرین و نیکوکار گنبدی با بیان اینکه نقش روحانیت برای حرکت به سمت خوبی بسیار مثبت و ارزنده است، گفت: نخستین گام برای موفقیت اصلاح رابطه با خداست.

شعار سال: بازگشت شاید واژه‌ای کامل باشد برای آنچه در این مجال می‌خواهیم به آن بپردازیم، بازگشتی از چندین منظر و نگاه و دارای ابعادی وسیع و گسترده که فهم درست آن می‌تواند برای بسیاری از انسان‌ها راهگشا و تعالی‌بخش باشد.

اما شیرین‌ترین بازگشت بدون تردید، بازگشت به آغوش گرم و مهربان الهی و ساختن بنده‌ای خاشع در برابر جلال و جبروت الهی است که انسان را در هر مقطعی از زندگی‌اش که باشد اگر راستین و با اراده حرکت کند سرانجام به سر منزل مقصود رسانده و سعادت را قرین راهش خواهد کرد.

شاید در ادبیات دینی و ملی ما شخصیت‌های بسیاری را سراغ داشته باشیم که بازگشت به سمت خوبی‌ها آنها را از فردی بی‌انگیزه و مضر برای مردم و جامعه به افتخاری بزرگ برای همگان تبدیل کرده‌باشد که بدون تردید نمونه‌های بسیار بیشتری در مقیاس‌های کوچک‌تر نیز وجود داشته‌اند.

از همین رو گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم با «محسن ملک‌محمدی» یکی از کارآفرینان و فعالان برتر عرصه اقتصادی در گنبدکاووس که با یک جهش و همت والا توانست خود را از تنگناهای خودساخته به اوج برساند و امروز علاوه بر موفقیت‌های بسیار در عرصه اقتصادی به عنوان یکی از نیکوکاران بزرگ گنبدکاووس در امور خیریه مطرح باشد.

خودتان را معرفی کنید و از گذشته خود به هر میزان که دوست دارید بگوئید.

ملک محمدی: محسن ملک محمدی هستم یکی از شهروندان گنبدکاووس، شاید بیان برخی اتفاقات گذشته هم به صلاح نباشد و هم ذائقه و خاطر مخاطبان محترم خبرگزاری وزین شما را تلخ و مکدر کند به همین دلیل فقط بگویم در گذشته انسان صالح و سر به راهی نبودم و در فضای اقتصادی برخی اشتباهات را انجام داده بودم که دلیلش قطعا جهالت، غرور و تکبر من بود و امروز از آنچه انجام داده‌ام در محضر عدل الهی عذر تقصیر دارم و تمام تلاش خودم را کرده‌ام تا گذشته را با توکل به خدا و همتی بلند جبران کنم که تا حدود زیادی توانسته‌ام در این مسیر هم موفق باشم.

در سال‌های اخیر مردم شما را به نام یک نیکوکار و فعال اجتماعی نیز می‌شناسند؟ چه فعالیت‌هایی در این حوزه انجام داده‌اید؟

ملک محمدی: بیان آنچه برای رضای خدا انجام شده هم اجر آن را از میان می‌برد و هم لذت و شیرینی کمک را از کام انسان بیرون می‌کشد و بنا ندارم که این مسائل را بگویم اما خداوند توفیق داده امروز اگر کاری از دستم برای نیازمندان، محرومان و هر جا که حضورم، ثروت و جانم مفید باشد با تمام توان و بدون هیچ منتی حضور پیدا کنم.

چه اتفاقی افتاد که به عرصه نیکوکاری رو آورده‌اید؟

ملک محمدی: نکته مهم و شاید اصلی‌ترین بخش گفت‌وگوی ما همین سوال باشد که دوست دارم مردم بدانند و از آن عبرت بگیرند که هدف اصلی از پذیرش درخواست مصاحبه شما هم همین بیان نقطه عطف زندگی‌ام برای مردم عزیز کشورم بود.

بعد از آنکه از مسیر گذشته خسته شدم و با راهنمایی‌های که از روحانیت گرفتم و در خلوت تنهایی با خدایم حرف زدم تصمیم گرفتم با خدا معامله کنم، از یک سو به ذات اقدس الهی قول دادم اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و با ایمانی راسخ از فردایش انسانی دیگر شوم از سویی هم از خدا خواستم تا مرا شرمنده خانواده‌ام نکند تا معیشت و فضای کسب و کار حلال و پرافتخاری داشته باشم که قول دادم اگر چنین اتفاقی بیافتد هر کمکی از دستم برای کار خیر برآید حتما انجام خواهم داد.

به لطف خدا تا به امروز هر میزان که کمکی کرده‌ام و مالی را صرف امور خیریه کرده‌ام دهها برابرش را خداوند به من برگردانده و برکت مالم را صدها برابر کرده است که این موضوع عین وعده الهی در قرآن کریم است.

رمز موفقیت خود را چه می‌دانید؟

ملک‌محمدی: ببنید من در یک جمله به صورت مختصر می‌توانم بگویم که رمز موفقیت و گام نخست برای موفقیت اصلاح رابطه با خداست، همانطور که همه ما از کودکی از مفاهیم قرآنی اینگونه آموخته‌ایم که برای اصلاح رابطه با خلق و نصرت الهی باید ابتدا رابطه با خدای خود را اصلاح کنیم تا خداوند با عشق و محبتی که به بندگان خود دارد ما را به سمت موفقیت و پیروزی ببرد.

همه انسانها باید این را بدانند و مطمئن باشند که خداوند هرگاه که به او روی کنید و از او کمک بخواهید در کنار شماست و از بنده‌اش روی برنمی‌گرداند و واقعا من در زندگی خودم دست نصرت الهی و مهرانی او را دیدم و توانستم با کمک او به همه رویاهایی که برای رسیدن به آن مسیر درستی را در پیش نگرفته بودم از راه درست و با پشتکار، تلاش و توکل بر خدا برسم.

چه کسانی در تحول ایجاد شده در شما موثر بودند؟

ملک‌محمدی: نمی‌خواهم این‌جا حرفی بزنم که بوی شعار دادن و رویا‌پردازی داشته باشد اما دو عامل واقعا نقش اصلی را در تحول من ایفا کردند که نخستین آن تلنگری بود که در ذهن من به ناگاه خطور کرد مبنی بر این که نهایت این مسیر آلوده به زر و زور و تزویر چه خواهد شد؟ و آیا گرفتن لبخند از لبان یک شهروند و هموطن به خوشحالی و خوشبختی کاذب، لحظه‌ای و دروغین من می‌ارزد؟

و البته روحانیت به عنوان یک عنصر قوی و موثر در تحول و بازگشت من به مسیر ثواب و نیکی را نباید فراموش کنیم که ائمه جمعه محترم سابق و فعلی گنبدکاووس حجت‌الاسلام سبحانی و حجت‌الاسلام ترابی در این راه ضمن حمایت از بنده بسیاری از ناملایمت‌ها را نیز که از جانب برخی ایجاد می‌شد مدیریت کرده و باعث شدند در کمال عزت و کرامت انسانی گذشته خود را جبران کرده و من هم سعی کردم در برابر اعتماد این عزیزان رو سفید بیرون بیایم.

توصیه شما به جوانان و کسانی که می‌خواهند زندگی پویا داشته و تغییر کنند چیست؟

ملک‌محمدی: البته خود را در حدی نمی‌دانم که بخواهم به عزیزان جوان میهن به ویژه استان و شهر پرافتخارم گنبدکاووس توصیه‌ای کنم اما به عنوان کسی که یک مسیر را طی کرده و امروز تجاربی دارد عرض می‌کنم که در وهله اول تلاش کنید به هیچ عنوان خود را آلوده به تزویر و فضای ناسالم اقتصادی نکنید.

نکته دومی که لازم است بگویم اینکه ارتباط خود را با روحانیت و بدنه مذهبی جامعه کمرنگ نکنید تا همیشه در کنار شما دوستان خوبی که می‌توانند هم شما را راهنمایی کرده و هم از لغزش شما جلوگیری کنند در کنار شما باشند که این یک نعمت بزرگ برای انسانهایی است که می‌خواهند آینده روشن و آبرومندانه‌ای داشته باشند.

فعالیت اقتصادی را از چه کاری شروع کردید و در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

ملک‌محمدی: من کارم را از رانندگی تاکسی شروع کردم، به خرید و فروش فضولات دام و طیور روی آوردم و کم کم همانطور که گفتم رشد کردم و توانستم با استفاده از ایده‌های خوب اقتصادی که شک ندارم خدا در ذهنم می‌انداخت کارم را گسترده‌تر کنم و شرکت خرید و فروش ارزاق دام و طیور را افتتاح کنم و در این زمینه شاخه‌های مختلفی را به لطف و عنایت خدا تاسیس و مدیریت کردم و در حال حاضر چندین شرکت و فضای کاری را در حوزه دام و طیور و سایر فعالیت‌ها در اختیار دارم که توانسته‌ام در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز افتخاری برای شهرم به شمار بیایم.

چه شد که در عرصه اقتصادی موفق شدید؟

ملک‌محمدی: ابتدا توکل برخدا کردم، سپس از هیچ و تلاش و کوششی در مسیر کسب روزی حلال دریغ نکردم و با تنبلی و رخوت خداحافظی کردم، از سویی هم همانطور که گفتم خداوند به دلیل اصلا ارتباطم با درگاه لایزال الهی و کار خیر به مال و درآمدم برکت روافزون داد و ایده‌ها و طرح‌های اقتصادی بسیاری را پیش روی من گذاشت که توانستم در آنها با سربلندی موفق شوم.

از وقتی که در اختیار ما گذاشتید و از اینکه شفاف و بی‌پیرایه با مردم سخن گفتید متشکریم.

ملک‌محمدی: من هم از شما بابت احترام به موضوع نیکوکاری و فعالیت سالم اقتصادی و دادن فرصتی به بنده برای بیان حرف‌هایی خودمانی و صمیمانه با مردم عزیزمان تشکر می‌کنم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان گلستان، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 13960321000555:www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین