پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: برقراری ارتباطات بین‌المللی بین مراکز علمی، فناوری و صنعتی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی کشور از اهداف ما محسوب می شود.

شعار سال: به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص ضرورت ارتباطات بین‌المللی میان مراکز علمی، فناوری و صنعتی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی بیان کرد: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی، تکمیل و تقویت چرخه توسعه فناوری و محصولات هوایی به ویژه خلق ثروت از زنجیره نوآوری و فناوری منجر به رفع موانع موجود در مسیر توسعه دانش، فناوری و بازارخواهد شد.

وی افزود: همچنین تسهیل روند تجاری‌سازی و صادرات فناوری‌ها، محصولات و خدمات تخصصی هوایی، کمک به ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌ های شرکت‌ های مطرح بین‌المللی مسیر را هموارتر می کند.

به گفته منطقی، ستاد هوایی و هوانوردی با برقراری ارتباطات بین‌المللی به دنبال تجمیع و ادغام واحدهای مکمل یکدیگر در امر تحقیق و توسعه یا فناوری، تجاری کردن اقتصادی یک فناوری یا ایده تجاری، ایجاد یا کسب تخصص‌های بازاریابی یا توزیع، توسعه و نفوذ به بازارهای محلی جدید و تولید محصول جدید است.

وی تصریح کرد: توسط شتاب دادن به رشد درآمدها و توانایی برای افزایش حاشیه سود و در زمینه به ‌دست آوردن ظرفیت‌ها و تخصص‌های جدید، فرصت‌هایی نوین را برای شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی پدید ‌آورد.

منطقی ادامه داد: نقـش بخش هوافضا در ارتقای اقتدار و امنیت ملی، پیشـرانی علم و فنـاوری در دیگر زمینه‌ها و منافع حاصل از سـرریز فناوری‌های توسـعه‏یافته یا بومی‌سـازی شـده به دیگر بخش‌ها نیز از جمله دیگر عواملی هسـتند که هوافضا را در سـطح جهانی به یک بخش راهبردی تبدیل کرده اسـت.

دبیر توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی همچنین اظهار کرد: ستاد هوایی و هوانوردی پس از مطالعه و رصد کامل سایر کشورها در حوزه هوافضا، کشورهای فعال و توانمند در این حوزه را شناسایی کرده است که می‌توانند به عنوان شرکای تجاری تقاضا یا عرضه فناوری و محصولات هوایی و هوانوردی مورد بررسی و مذاکره قرار گیرند.

منطقی گفت: از میان کشورهای مذکور، این ستاد توانسته است که به ایجاد و گسترش روابط خود با برخی از کشورهای صاحب نام در عرصه هوافضا بپردازد که در ادامه، هر یک از این موارد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کدخبر: 4003587 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
تا سطح تعامل چقدر باشد؟ صرف برقراری ارتباط را نمی توان مبنای توفیق و عملکرد مطلوب دانست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
تجارب من نشون می ده که غالب این ارتباطات صوری و ظاهری و در حد آشنایی و تفاهم نامه و ارایه چند مقاله علمی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
آنقدر محدودیت برای برقراری ارتباطات علمی ایجاد کرده اند که تحقق همین سطحش هم جای شکر دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
ضعف دیپلماسی علمی بعنوان بخشی از دیپلماسی عمومی و ادعای مالکیت حوزه توسط وزارت امور خارجه، نتیجه ای جز این هم در بر نخواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین