پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
تفاهم نامه همکاری بین استانداری تهران، صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به امضا رسید.

شعار سال: رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و هاشمی استاندار تهران این تفاهم نامه را در محل استانداری تهران امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه استانداری تهران متعهد می شود تا زیرساخت های فاصله پوشش بیمه ای این صندوق برای واجدان شرایط بیمه و روستاها و مناطق عشایرنشین را فراهم کند و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز موظف است تا علاوه بر انجام وظایف بیمه ای به سرمایه گذاری حق بیمه روستاییان در امور اقتصادی سود ده اقدام کند.

10 درصد جمعیت روستایی تهران بیمه اجتماعی دارند

رئیس دفتر استان تهران بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گفت: تنها 10 درصد جمعیت روستایی استان تهران بیمه اجتماعی دارند.

مهدی ابارسی در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر با استانداری تهران افزود: از 876 هزار و 614 نفر جمعیت روستایی 273 هزار نفر سرپرست خانوار و واجد شرایط برای استفاده از بیمه اجتماعی هستند که فقط 25 هزار و 784 سرپرست خانوار در تهران تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی افزود: این تفاهم نامه به منظور افزایش اطلاع رسانی و آگاهی برای توسعه بیشتر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان منعقد می شود.

ابارسی اضافه کرد: بیمه اجتماعی روستائیان به منظور عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنهاست به گونه ای که نیاز به اثبات فقر نداشته باشند.

وی افزود: تاکنون 507 خانواده از مستمری فوتی و 45 خانواده از مستمری ازکار افتادگی بیمه اجتماعی روستائیان در استان تهران استفاده می کنند.

ابارسی گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی و بهره مندی همه آحاد جامعه از تأمین اجتماعی فعال شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 23 خرداد 96، کد مطلب: 571893:www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین