پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان گفت: میانگین سطح پوشش بیمه کشوری این صندوق ۲۱ درصد و در سطح استان نیز ۲۳ درصد است

شعار سال: حسین جعفر خادم پیش از ظهر امروز در جلسه بیمه روستایی استان خوزستان اظهار کرد: بیمه ها معمولا اجتماعی و یا تجاری هستند. این بیمه روستایی اجتماعی بوده و متولی آن در دنیا دولت ها است. در حقیقت سهامدار بیمه های اجتماعی خود مردم هستند که هیچ سود یا زیانی در آن دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بخشنامه سال ۹۲ دفتر معاون اول ریاست جمهوری است که به استانداران ابلاغ شده این جلسه را تشکیل دادیم، گفت: در اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ قانون بیمه روستایی به تصویب مجلس و در سال ۵۴ با تصویب قانون تامین اجتماعی آن صندوق بیمه روستایی با صندوق تامین اجتماعی یکی شد که تامین اجتماعی اعلام کرد فقط افرادی که کارگر و یا دارای کارگاه هستند را بیمه می کنیم.

خادم بیان کرد: سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، قانون ساختار جامع تامین اجتماعی و ایجاد رفاه بین روستاییان از جمله دلایل احیای حق بیمه روستایی از سال ۸۴ بود. از سال ۸۴ تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش صندوق بیمه روستایی قرار گرفتند که از این میان سهم خوزستان نیز ۷۸ خانوار است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان ادامه داد: شرایط عضویت و مزایای صندوق بسیار ساده است که از آن جمله می توان به داشتن ۱۸ سال سن، پرداخت پنج درصد از ۱۵ درصد حق بیمه و ساکن روستا بودن اشاره کرد.

خادم با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستایی تنها صندوقی است که دوسوم از هزینه را دولت پرداخت می کند، گفت: بازنشستگی، ازکار افتادگی و مستمری فوت از جمله مزایای بیمه روستایی است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ به دلیل اینکه خیلی از اعضای روستایی به دلایل مختلف از جمله مدارس فرزندان خود ساکن شهرها و از موهبت بیمه دولتی (صندوق بیمه روستایی و عشایری) محروم شدند، عنوان کشاورز توسط مجلس به صندوق بیمه روستاییان اضافه (صندوق بیمه روستایی و کشاورزی) و احکام این افراد نیز صادر شد.

خادم افزود: رانندگان حمل بار ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و یا روستا نیز می توانند از شرایط این صندوق بهره مند شوند. تمامی روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر توانایی استفاده از صندوق بیمه روستایی و کشاورزی دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان درخواست کرد: صندوق دارای یک خدمت اجتماعی برای جامعه هدف است که تبعات بسیار خوبی را برای کل شهرستان دارد. بنابراین از تمامی مسئولان استان تقاضا دارم که مزایای آن را برای جامعه هدف تبیین کند.

خادم با اشاره به اینکه هرکسی که فاقد پوشش بیمه ای باشد شامل بودجه های توزیعی نمی شوند، ادامه داد: از طریق رسانه ملی، روزنامه ها، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه خدمات صندوق را به جامعه هدف معرفی و همچنین جلسات شورای راهبردی نیز به صورت منظم در سطح استان برگزار شود.

وی خبر داد: میانگین سطح پوشش بیمه کشوری ۲۱ درصد و در سطح استان نیز ۲۳ درصد است. این صندوق بر خلاف سایر صندوق ها، این صدوق اختیاری است؛ بنابراین فقط باید از طریق فرهنگ سازی نسبت به افزایش این آمار اقدام کنیم.

خادم با اشاره به برخی از دلایل عدم استقبال روستاییان از این بیمه ادامه داد: نبودن درمان در این نوع بیمه شاید یکی از علل عدم استقبال نیز باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11دی 1395، کد مطلب: 3864541، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
این درصد خیلی کم و پایینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین