پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
وزیر کار با اشاره به ایجاد دو میلیون شغل، گفت: در سال ۹۶ به دنبال آن هستیم که کارگران غیررسمی و افراد فاقد دفترچه بیمه را، صاحب دفترچه بیمه کنیم.

شعار سال: به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با حضور رئیس جمهوری، با بیان اینکه تا امروز دولت برای تثبیت شغل، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، به اقدامات انجام شده در دولت برای بهبود وضعیت کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در کنار کارگران تلاش کرده است که طی چهار سال فعالیت خود به نحوی شرایط را ترمیم کند که متوسط دریافتی آنها نسبت به متوسط نرخ تورم افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وزیر کار اظهار کرد: امروز کارگران صاحب دفترچه بیمه شده‌اند و همچنین ارزش دفترچه بیمه روستاییان نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پیش روی دولت، در زمینه کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در سال جاری مسکن کارگران و بازنشستگان تحقق یابد. همچنین در سال ۹۶ به دنبال آن هستیم که کارگران غیررسمی و افراد فاقد دفترچه بیمه را صاحب دفترچه بیمه کنیم.

ربیعی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دولت این است که تعداد مجروحان حوادث کار را به روزی کمتر از یک نفر برساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: دولت و وزارت کار همه توان خود را برای بهتر کردن وضعیت ایرانیان به ویژه کارگران و بازنشستگان به کار خواهد گرفت .

وی افزود: با وجود هزینه زیادی که خرج مسکن مهر شد؛ اما باری از روی دوش کارگران برنداشت؛ ما به دنبال حل مساله مسکن کارگران و بازنشستگان هستیم و بنا داریم که در آینده همه افراد و کارگران قراردادی و موقت نیز به دفترچه بیمه اجتماعی دسترسی پیدا کنند، در حقیقت هر ایرانی یک دفترچه داشته باشد امیدواریم در آینده کسی در کارخانه‌ها دچار حادثه نشود و از حوادث کاسته شود

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 3967180، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین