پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از تدوین پرونده جنگل‌های هیرکانی و خزری برای ثبت در فهرست آثار یونسکو خبر داد.

شعار سال: دلاور بزرگ نیا با اشاره به برگزاری نشست تدوین پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت در میراث معنوی یونسکو اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی درخصوص اهمیت معرفی و ثبت جهانی میراث ایران و نقش این کار در معرفی جایگاه ایران در تمدن بشری و ظرفیت‌های اقلیمی در دست اقدام است.

وی با معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، و طبیعی استان، جنگل‌های هیرکانی را آخرین بازمانده جنگل هایر هیرکانی در جهان بیان کرد و خواستار ثبت معنوی آن در فهرست آثار جهانی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از حفاظت و مرمت ۱۰۰ قلم شی تاریخی فرهنگی خبرداد و افزود: ۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی موجود در مخزن و ویترین‌های موزه تاریخ ساری و ۵۰ قلم شی نویافته از کاوش محوطه اشکانی وستمین کیاسر مرمت شد.

وی افزود: در این پروژه، مرمتگران بر اساس شرح خدمات مصوب به پاکسازی، نمونه برداری، استحکام بخشی، بازسازی و بازپیرایی اموال منقول فرهنگی تاریخی که در گذر زمان آسیب دیده و در خطر بودند، پرداختند. آثار یادشده با نظارت کارشناسان استان و اداره کل موزه‌ها، از نظر کمی، کیفی، علمی و فنی مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفت و در موزه تاریخ ساری به نمایش گذاشته شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 خرداد 96، کد مطلب: 4005548:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین