پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به وجود جنگل‌های هیرکانی در استان گفت: ثبت جهانی این جنگل‌های نادر و منحصربه‌فرد جزو برنامه ها است.
شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به وجود جنگل‌های هیرکانی در استان گفت: ثبت جهانی این جنگل‌های نادر و منحصربه‌فرد جزو برنامه ها است.

دلاور بزرگ نیا صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در چالوس، بابیان اینکه گردشگری باید به صنعت تبدیل شود جنگل‌های هیرکانی را از موهبت‌های طبیعی و گردشگری استان برشمرد و گفت: جنگل‌های هیرکانی در حال ثبت جهانی‌شدن است.

وی تفکر گردشگری و صنعتی تاکنون به شکل جدی نداشتیم ازاین‌رو تغییر نگاه و رویکرد می‌تواند وضعیت و روزگار ما را عوض کند.

وی افزود: اگر محصولات در قالب صنعت معرفی و شناخته شود در جذب گردشگر تأثیر بسزایی دارد و اکنون در ابتدای راه صنعت گردشگری هستیم درحالی که صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است و در این صنعت با انسانی روبرو هستید که قصد جابجا شدن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، تغییر نگاه برای تبدیل‌شدن گردشگری به صنعت را امری مهم برشمرد و گفت: برای فرابخشی شدن صنعت گردشگری باید هرکسی وظایف خود را به‌درستی بشناسد.

وی پیش‌بینی ارزیابی‌های زیست‌محیطی را لازم دانست و نبود طرح جامع گردشگری را ازجمله مشکلات برشمرد و گفت: این امر سبب می‌شود تا نتوانیم خدمات جامعی ارائه دهیم.

وی از تصویب شرح خدمات طرح جامع گردشگری در استان خبر داد و گفت: برای تهیه آن در حال انتخاب مشاور هستیم و در این طرح، مطالعات لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سومین منبع درآمدی در جهان است گفت: گردشگری صنعت پاک و علاقمند به توسعه پایدار است.

وی تقویت انجمن های صنفی، پرهیز از فعالیت های اجرایی و توسعه فعالیت های نظارتی را از برنامه ها در حوزه گردشگری بیان و میزان اقامت میانگین مسافران را در استان چهار شب اعلام کرد.

بزرگ نیا با اظهار اینکه بومگردی ها در افزایش اقامت مسافران تاثیرداشته است گفت: تاکنون ۱۰۵ پروانه بومگردی در استان صادر شده است و در شش ماه اول ۵۳ مورد موافق اصولی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری صادر شده که ۱۹ مورد نهایی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 مهر 1396، کدخبر: 4099427 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین