پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت ۶ هزارتن انواع آلبالو، گیلاس و زردآلوی پیش‌رس از ۵۴۰ هکتار از باغ‌های نهاوند آغاز و روانه بازار مصرف داخل شهرستان و استان‌های هم‌جوار شد.

شعار سال: احمد باقری در نهاوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 540 هکتار سطح زیرکشت انواع میوه‌های باغی گیلاس، آلبالو و زردآلوی پیش رس است که به‌طور میانگین سالانه بیش از شش هزار تن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت باغ‌های آلبالو نهاوند 120 هکتار است که از این میزان 100 هکتار بارور و 20 هکتار غیر بارور است و از هر هکتار به‌طور متوسط هفت تن برداشت و درمجموع تا پایان فصل 700 تن آلبالو از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: 40 هکتار از باغ‌های نهاوند زیر کشت گیلاس است که 25 هکتار آن بارور و 15 هکتار آن غیر بارور می‌باشد که به‌طور متوسط از هر هکتار هشت تن و 500 کیلو گیلاس و درمجموع 214 تن برداشت می‌شود.

وی گفت: از این تعداد 380 هکتار شامل 350 هکتار باغ بارور و 30 هکتار غیر بارور انواع زردآلو است که درمجموع 4900 تن و متوسط تولید در هر هکتار 14 تن برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: در شهرستان نهاوند سالانه بیش از 130 هزار تن انواع محصولات و میوه‌های باغی بهاره تابستانه و پاییزی تولید و برداشت می‌شود.

باقری اظهار داشت: همچنین در تابستان امسال از 320 هکتار سطح زیر کشت باغ‌های سیب تابستانه پیش‌بینی می‌شود 6600 تن سیب گلاب برداشت و روانه بازار فروش در استان و خارج از استان شود.

وی گفت: به‌طور متوسط از هر هکتار باغ سیب گلاب 22 تن برداشت می‌شود که در بعضی از سال‌ها متأسفانه به علت سرمای بهاره در نهاوند میزان تولید شهرستان از 6600 تن به 3000 تن کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیش از هفت هزار هکتار از زمین‌های مستعد نهاوند به کاشت محصولات باغی شامل سیب،گلابی، هلو، زردآلو، شلیل، گردو، گیلاس اختصاص دارد که سالانه بیش از 7 هزار تن انواع محصولات باغی از باغ‌های نهاوند تولید می‌شود.

وی افزود: شهرستان نهاوند بعد از ملایر که با 19 هزار و 24 هکتار باغ و 222 هزار و 787 تن تولید رتبه نخست استان را دارد، با 12 هزار و 11 هکتار و تولید 108 هزار و 112 تن رتبه دوم تولید انواع محصولات باغی استان را به خود اختصاص داده است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396، کد مطلب: 1442311:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین