پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، دینی، علمی و رسانه ای مصر و نیز جمعی از سفراء و دیپلمات های کشورهای اسلامی و خارجی مقیم قاهره جمعه شب در مراسم ضیافت افطار به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

شعار سال: «محمد محمودیان» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر ، ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در ضیافت افطار، در سخنرانی خود به زبان عربی بر جایگاه مقدس سرزمین فلسطین بعنوان جایگاه بیت القدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان و محل معراج رسول الله (ص) خاطر نشان کرد: مساله فلسطین این روزها از یکسو با یکصدمین سال صدور منشور بالفور از سوی دولت استعمارگر بریطانیای وقت متقارن شده و از سوئی دیگر با پنجاهمین سالروز شکست کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی در سال 1967 همزمان گردیده است.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران افزود: قصه پر غصه فلسطین و اندوه جانکاه هفتاد ساله مظلومیت ملت صبور و مقاوم این سرزمین و آوارگی میلیون ها فلسطینی همواره مورد درد و رنجی انبوه بر دل انسان های آزادی خواه، حق طلب و عدالت جو می باشد.

محمودیان مساله فلسطین و آزادی این سرزمین از دست صهیونیست های اشغالگر را هدف همه مسالمانان و آزادگان جهان دانست و اقدام هوشمندانه و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روزجهانی قدس» در همین راستا دانست و افزود: این اقدام هوشمندانه امام خمینی (ره) در حقیقت تدوین نقشه راه جدیدی در مسیر آزادسازی قدس عزیز و مبارزه با صهیونیزم غاصب بود. این راه روشن، طی سال های گذشته با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) همچنان دنبال شده و ایشان با تاکید بر این که «مسأله فلسطین در صدر مسائل بین‌الملل اسلامی است» اجازه نداده اند این آرمان بلند به فراموشی سپرده شود.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان اظهار کرد: متاسفانه طوفان‌های سهمگینی بدنه امت اسلامی را در در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و بسیاری از مناطق دیگر را هدف قرار داده است و تروریسم، حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای این پیده شوم برای ضربه زدن به امت اسلامی و عربی، ثبات و امنیت، تمامیت ارضی و حاکمیت سیاسی کشورهای بزرگ اسلامی را نشانه رفته اند و از هیچ تلاشی را فروگذار نیستند.

محمودیان با تاکید بر سیاست خباثت آلود رژیم صهیونیستی در تلاش جهت ایجاد نزاع درونی در جهان اسلام و فتنه انگیزی در مناطق مختلف در قالب حمایت از گروه های تکفیری همچون داعش و ترویج گفتمان افراط گری دینی در کشورها عنوان کرد و افزود: هدف اصلی صهیونیست ها هم تحمیل ناامنی به مناطق مختلف از جمله آسیای مرکزی، خاورمیانه و خلیج فارس می باشد؛ تا بتواند با ایجاد اختلاف، نزاع و تفرقه بین مسلمانان و فرسایش نیروهای انسانی و تخریب زیر ساخت های اقتصادی امت اسلامی، افکار عمومی جهان، بویژه مسلمانان را از قضیه فلسطین منحرف نماید و از هم افزایی و و همکاری بین کشورهای بزرگ منطقه جلوگیری کند.

وی افزود: گرامیداشت روز جهانی قدس منتقل کننده این پیام مهم و سرنوشت ساز است که مردم جهان به خصوص در جهان اسلام حق تاریخی فلسطینیان در آزادی سرزمین فلسطین را فراموش نخواهند کرد و همواره در برابر ظلم و تجاوز اشغالگران صهیونیستی و حامیان آن ایستادگی می کنند.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره تاکید کرد: زمانی که امام خمینی (ره) روز قدس را اعلام فرمودند، این مساله راهبردی را نقطه کانونی برای شکل گیری وحدت و همبستگی اسلامی تبیین کردند و موضع اصولی حضرت آیت الله خامنه ای رهبری معظم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نیز در دفاع از آرمان مقدس فلسطین و هشدار نسبت به تضعیف جایگاه مساله فلسطین و تلاش بدخواهان برای خارج کردن آن از اولویت جهان اسلام در همین راستاست.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران ، راه رهایی از فتنه ها و مشکلات موجود در جهان اسلام را پناه بردن به ریسمان الهی و تقویت وحدت و همبستگی اسلامی و مقابله با فتنه انگیری دشمنان بین برادران مسلمان دانست و تاکید کرد: در این صورت بنا بر وعده حق الهی و قرآنی «ان تنصرالله ینصرکم» به پیروزی خواهیم رسید و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار دوری همه جریان ها و گروه های فلسطینی از اختلاف و دو دستگی و تلاش در جهت تقویت وحدت و همدلی بین فرزندان این سرزمین می باشد و التزام و پایبندی به خط مقاومت با اشغالگری معیار و شاخص نگاه جمهوری اسلامی ایران به این گروه هاست.

محمودیان با اشاره به اثبات ناکارآمدی روند بی حاصل سازش و همکاری با رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته بدلیل خوی زیاده خواهی و اشغال گری رژیم صهیونیستی از یکسو و از سوی دیگر روند افزایش شهرک سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران هرگونه تلاش برای انتقال سفارت خانه ها به بیت المقدس با هدف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در این مکان مقدس مردود و محکوم است.

نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مصر با تاکید بر ضرورت بهره برداری از تجارب و دستاوردهای درخشان و افتخار آمیز الگوی مقاومت در منطقه به خصوص پیروزی مقاومت در شکست رژیم صهیونیستی در لبنان غزه و همچنین دستاوردهای مهم انتفاضه مسجد الاقصی و قدس شریف، تاکید کرد: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت و پشتیبانی همه جانبه از آرمان ملت فلسطین تا آزادی کامل این سرزمین از قید اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و حق بازگشت کلیه آوارگان به دیار اجدای خویش می باشد و معتقدیم که استقرار صلح پایدار در منطقه تنها از طریق به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان سرزمین فلسطین ـ اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی ـ از سوی جامعه جهانی محقق می شود. به نظر ما تشکیل دولت مستقل فلسطینی ضروری است و راه حل قانونی و منطقی مسأله فلسطین، رجوع به آراء ساکنان اصلی این سرزمین است.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: ظرفیت و توانمندی و قدرت ایران در همه عرصه های سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی، فناوری و علمی، پشتوانه ای برای جهان اسلام و عرب برای مقابله با توطئه ها و تهدیدات فراروی منطقه به خصوص مساله فلسطین است و جمهوری اسلامی ایران عمق راهبردی جهان عرب و اسلام است.

وی در پایان سخنرانی خود رهایی ملت مظلوم فلسطین از سلطه ظالمان و اشغالگران صهیونیست در سایه گسترش وحدت و همدلی میان همه مسلمانان و توسعه فضای دوستی و برادری میان همه کشورها و ملت های بزرگ اسلامی از جمله ایران و مصر را از خداوند منان مسئلت نمود و پیشاپیش عید سعید فطر را به همه کشورها و ملت های مسلمان تبریک گفت.

در این مراسم همچنین «شیخ تاج الدین هلالی» از شیوخ الازهر و مفتی سابق استرالیا و همچنین دکتر جمال زهران دبیر کل تجمع عربی در حمایت از مقاومت در قاهره در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی، از ابتکار تاریخی ایشان در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس و نماد ابراز همبستگی و حمایت کشورها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان از مردم مظلوم فلسطین تجلیل کردند.

وی همچنین نسبت به توطئه استکبار جهانی و صیهونیستم بین الملل برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام و عرب از مساله فلسطین و قدس شریف و تلاش مذبوحانه آنها برای تغییر محور اصلی بحران در منطقه از درگیری عربی – اسرائیلی به ایرانی – عربی و سنی و شیعی و جایگزینی ایران بعنوان کشور بزرگ حامی مردم فلسطین به جای رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن واقعی و اصلی جهان اسلام هشدار دادند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 3 تیر 96، کدمطلب:96040301213، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین