پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد به مناسبت عید سعید فطر در نامه ای به اندیشمندان بزرگ جهان اسلام نوشت: دشمنان ما چهره اسلام رحمانی را منزوی ساخته و چهره خشن و ناپسندی از آن ارائه داده اند. این وظیفه متفکران و عالمان بزرگ و راهنمایان مردم است که مؤمنان را به حقایق اسلامی معرفت خداوند رحمان و رحیم آشنا سازند و آنان را به درک بیشتر آیات قرآنی که نمونه ای از آنها ذیلاً می آید، رهنمون گردند.

شعار سال: متن کامل این نامه در پی می آید:

«باسمه تعالی»

اندیشمندان بزرگ جهان اسلام!

فرا رسیدن عید فطر را که یکی از دو عید بزرگ ما مسلمانان است به حضورتان تبریک عرض می کنم و قبولی اعمال و عباداتتان را از درگاه حق متعال مسألت دارم.

فرصت را برای مطرح ساختن چند نکته بسیار مهم غنیمت می دانم:

1- ما در حالی عید فطر را جشن می گیریم که دنیای اسلام در آتش جنگ و خونریزی و برادرکشی می سوزد. قرآن مجید عداوت و بغضاء را ناشی از شیطان دانسته است، بنابراین به یقین عناصر شیطانی دشمنان مسلمان، پشت پرده این گونه اختلافات خونین قرار دارند و نباید از برادران ما به عنوان ابزار استفاده کنند. ما همه بندگان خدای یکتا و پیروان یک پیامبر و یک کتاب الهی هستیم و همگی به سوی قبلة واحد، او را عبادت می کنیم. مایه شرم است که دنیای شرک و کفر و پیروان خدایان گوناگون همه در صدق و صفا باشند و مؤمنان را به جان هم انداخته تا چنگال خونین بر روی هم کشند.

2- با قطع نظر از تحریکات عناصر نفوذی شیاطین برای تفرقه افکنی بی شک جهالت و کج اندیشی دینی در این گونه حوادث نقش مستقیم دارد. دشمنان ما چهره اسلام رحمانی را منزوی ساخته و چهره خشن و ناپسندی از آن ارائه داده اند. این وظیفه متفکران و عالمان بزرگ و راهنمایان مردم است که مؤمنان را به حقایق اسلامی معرفت خداوند رحمان و رحیم آشنا سازند و آنان را به درک بیشتر آیات قرآنی که نمونه ای از آنها ذیلاً می آید، رهنمون گردند:

• یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ‏ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ (208)

اى کسانى که ایمان آورده‏اید همگى در صلح و آشتى درآیید! و از گام هاى شیطان، پیروى نکنید؛ که او دشمن آشکار شماست (208بقره)؛

• یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ (13)

اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست)، گرامى‏ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! (حجرات /13)؛

• وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ (46)

و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است! (46انفال/)؛

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات/10)

مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتى دهید و تقواى الهى پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید! (10).

در این روز بزرگ که خداوند برای همه مسلمانان عید قرار داده و ما را مشمول برکات خویش ساخته است همه به درگاهش دست نیایش برمی داریم و عاجزانه از او برای استقرار صلح، دوستی و برادری ایمانی دعا می کنیم.

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحیمٌ (حشر/10)

سیدمصطفی محقق داماد

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران ، تاریخ انتشار----، کدمطلب182/686419، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
جناب حضرت آیت الله، متاسفانه از ماست که بر ماست. وقتی خوی اشرافی گری در مدیران ما بوجود می آید (چه در داخل و چه در خارج و سایر کشورهای اسلامی)، نفوذ کردن و ایجاد انحراف و پهن نمودن چتر نظام سلطه همانند ریختن آب در لیوان سهل است و آسان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین