پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه ‌بیرجند با بیان اینکه تاکنون در این شهرستان سه هزار و ۴۵۸ موقوفه در سامانه اوقاف بیرجند ثبت شده است گفت: این موقوفه‌ها پنج هزار رقبه دارد که عمده نیت وقف‌ها شامل عزادارای امام حسین (ع)، امور فقرایی و اطعام است.

شعار سال: حجت‌الاسلام مهدی قاصری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز دو وقف در شهرستان بیرجند ثبت‌ شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال سه فنجان آب به همراه یک قطعه زمین مشجر در بهلگرد جهت اطعام و عزاداری امام حسین (ع) در روز تاسوعا در مسجد روستای بهلگرد و 45 دقیقه آب از روستای خوشینه‌علیا به انضمام سه قطعه زمین برایصرف و خرج حرم امام رضا(ع) و صرف خرج حرم حضرت ابوالفضل (ع) و برای ساخت و ساز حرم مطهر امامزادگان باقریه (ع) وقف‌شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت: تاکنون در شهرستان بیرجند سه هزار و 458 موقوفه در سامانه اوقاف شهرستان ثبت شده است که این موقوفات شامل دو هزار و 602 موقوفه متصرفی، 818 موقوفه انتفاعی شامل 599 مسجد، 192 حسینیه و 38 موقوفه غیر متصرفی است.

قاصری افزود: این موقوفه‌ها دارای بیش از پنج هزار رقبه است که عمده نیت واقف‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله عزاداری سیدالشهدا (ع) و امور فقرایی و اکرام و اطعام است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون از تمامی موقوفات این شهرستان بازدید به عمل آمده ‌که این بازدیدها به منظور رسیدگی به نحوه نگهداری موقوفه‌ها انجام شده تا مستاجرها از انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 تیر 96، کد مطلب: 1448716:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین