پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
رئیس اداره صنعت و معدن نیشابور گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید محصولات صنعتی و معدنی در نیشابور داشتیم که از این میزان 65هزار تن آن و معادل 65درصد مجموع تولیدات صنعتی و معدنی این شهرستان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

شعار سال: محمدجواد محبی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تعداد معادن نیشابور 66 معدن است که از این تعداد 38 معدن فعال، 28 معدن نیمه فعال است و اشتغال مستقیم 400 نفر را داریم، همچنین تعداد 10 معدن در فیروزه بوده که هشت معدن آن با استخراج 171 هزار تن فعال است و دو معدن نمک در این شهر فعال است و 8521 استخراج محصول دارند و 200 اشتغال مستقیم وجود دارد؛ همچنین معادن مس در نیشابور داریم که در حال اکتشاف است.

وی افزود: شرکت فولاد خراسان یکی از شرکت‌‌های درجه یک کشور بوده که در نیشابور فعالیت می‌کند و ظرفیت تولیدی 7200 تنی دارد و گندله سازی آن با پیشرفت 90 درصدی همراه بوده که در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در خط دو این مجموعه هم به تازگی راه‌اندازی شده 720 نفر مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور در ارتباط با جایگاه این شهرستان در حوزه سه حوزه صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نیشابور پس از مشهد دومین شهر بزرگ صنعتی در خراسان بزرگ است و این شهرستان در صنایع و معادن مختلفی همچون مواد غذایی، شوینده‌های بهداشتی، فیروزه و غیره فعال است.

محبی تصریح کرد:در حوزه صنعت باید در جهت رشد صادرات محصولات تولیدی گام برداریم و تسهیلات رونق تولید در عقد قراردادها در سال 95 در این شهرستان 1055 میلیارد ریال برای 57 واحد بوده و از این میزان 436 میلیون ریال برای 28 واحد پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 100 هزار تن تولید محصولات صنعتی و معدنی در نیشابور داشتیم که از این میزان 65 هزار تن آن و معادل 65 درصد مجموع تولیدات صنعتی و معدنی این شهرستان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور در رابطه با آمار اشتغال‌ها در این شهرستان، بیان کرد: 350 واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال مستقیم 13 هزار 428 نفر و 76 واحد معدنی داریم و 600 اشتغال مستقیم ایجاد شده است و به ازای هر اشتغال مستقیم چهار اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 تیر 96، کد مطلب: 1448783:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین