پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
پس از آزادی موصل رسانه های غربی موضع خودرا نسبت به منطقه تغییر داده و تجزیه سوریه را در دستور کار قرار دادند که این خود نشان از واهمه غربی از پیروزی جبهه مقاومت دارد.

شعار سال:    رسانه‌های غربی همچون صدای آمریکا و بی بی سی فارسی مدتی است که درصددند تا یکپارچگی کشورهای عراق و سوریه را زیر سوال برده و آن را چند تکه نمایند. پروژه تقسیم کشورهای این منطقه مسئله‌ای است که مدت‌ها در اتاق فکر غرب تجزیه، تحلیل و بررسی می‌گردد چراکه غرب و یا به عبارتی آمریکا و اسرائیل در صددند تا با تقسیم کشورها به بخش‌های کوچکتر اولاً دست خود را بیش از پیش در میان آن‌ها داشته باشند و همچنین مانع قدرت‌گیری کشورهای اسلامی گردند چراکه کشورهای اسلامی ثابت کرده‌اند از نظر گفتمانی می‌توانند با تئوری‌های غربی مبارزه کرده و در مقابل آن بایستند.

پروژه تجزیه این منطقه مدت‌هاست که آغاز شده از اعلام خلافت داعش که با حمایت غرب ظهور کرد تا ایالتی سازی برخی از استان‌های عراق مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد. مسلماً هیچ گروهک تکفیری بدون حمایت کلان توان مقابله و دفاع نخواهد داشت به همین دلیل است که داعش توانست در این مدت آن هم به صورت کلان در سوریه و عراق تداوم داشته باشد.

از طرفی رسانه‌های غربی و بنگاه‌های خبر پراکن بی بی سی و صدای آمریکا همچنان به صورت تلویحی و پیش از آشکار شدن داعش این حرکات را آزادی خواهانه عنوان می‌کرد و بعد از اعلام موجودیت داعش نیز دولت‌های مستقر در این کشور‌ها را به چالش می‌کشید که در این موضوع باید به چند نکته توجه داشت:

  • به نظر می‌رسد این بنگاه‌های خبری درصددند تا فضای تجزیه خاک عراق و سوریه را عملیاتی نمایند تا بتوانند جبهه مقاومت اسلامی را از میان بردارند
  • از طرفی عدم حمایت آنها از کشورها و صرفاً تاکید بر مبارزه با دولت‌های مستقر عراق و سوریه و فشار جهانی مبنی بر مبارزه با تکفیری‌ها و تروریست‌ها این رسانه‌ها را برآن داشت تا به صورت جزئی وارد فاز آنها شود اما همچنان از هدف اصلی خود باز نماند.
  • این بنگاه‌های خبر پراکن وظیفه داشتند تا با فضاسازی‌های بی‌مورد، بستر را برای حمله‌های پی در پی غرب به نقاط استراتژیک سوریه و عراق آماده نمایند.

همه این موضوعات تا زمانی ادامه داشت که نیروهای جبهه مقاومت توانستند موصل را آزاد کنند که آزادی موصل نیز خود پیام‌‌های متعددی را در پی داشت:

  • اولاً واهمه اسرائیل از قدرت جبهه مقاومت اسلامی دو چندان شد، عدم تجزیه خاک عراق و بیرون راندن تروریست‌های تکفیری از خاک آن ضرب شصتی به اسرائیل و غرب بود که این جبهه می‌تواند به بهترین حالت در مقابل آن بایستد.
  • دوماً این که با وجود تئوریسین‌های قدرتمند اسلامی و انقلابی در ایران و سایر کشورهای مسلمان منطقه، تجزیه خاک کشورهای آن قطعاً عملی نخواهد شد.
  • سوماً نتیجه حاصل از آزادی موصل و نابودی داعش در عراق باعث تغییر آنی تاکتیک بنیادهای رسانه‌ای غربی گشت تا جایی که آنها آزادی موصل را از خط خبری خود خارج و تجزیه سوریه را در دستور کار خود قرار دادند.

جبهه مقاومت با آزادی موصل نشان داد که قطعاً آزادی سوریه نیز به زودی محقق خواهد شد و همین امر باعث واهمه تئوریسین های غربی شد به همین جهت در هفته گذشته بی بی سی و صدای آمریکا موصل را از دستور کار خارج کرده و تجزیه سوریه را در پیش گرفته اند برخی از تحلیلگران شاغل در بنگاه رسانه‌ای انگلیس بر این باورند که ایران و جبهه مقاومت باید از سوریه بیرون رفته و اجازه دهند تا کشور در حال خود به روندش ادامه دهد.

رسانه‌‌های غربی بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آنهم حضور مهم و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است آنها متفق‌اند که جمهوری اسلامی و تفکر آن باعث آزاد سازی موصل و همچنین پیش روی جبهه مقاومت در سوریه داشته است. قطعاً جمهوری اسلامی به عنوان نماد مقاومت توانسته است گفتمان انقلاب اسلامی را در راستای مقاومت اسلامی پیش ببرد.

با این همه این رسانه‌های غربی همچنان درصدد تجزیه سوریه می باشند چرا که با پیروزی جبهه مقاومت در سوریه عملاً این رژیم صهیونیستی است که واهمه خواهد داشت چرا که جبهه مقاومت در آن صورت می‌تواند تا آزادی قدس نیز پیش رود و این مهم دور از انتظار نخواهد بود.

به همین دلیل بنگاه‌های خبر پراکن غرب همچنان درصددند تا با آلوده سازی افکار عمومی ، مردم جهان را علیه جبهه مقاومت به خط نمایند در حالی که مبارزه با تکفیری های داعش و قاتلان مردم ، بیش از پیش همه چیز را نمایان می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دانا، تاریخ انتشار 11 تیر 1396، کد مطلب:1139523 : www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین