پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در همه مناطق حیاتی و استراتژیک شمال یمن مستقر بوده و در جنوب هم مشغول جنگ اطلاعاتی با آمریکا و اسرائیل هستند.

شعار سال: «عبدالملک شیبان»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله در صنعا اظهار داشت: قدرت موشکی یمن به دنیا ثابت کرد که می تواند دشمن را به رغم برخورداری از فناوری های نوین هدف گرفته و شکست داد.

وی افزود: پشتیبانی های نظامی کشورهای مختلف از عربستان و صنایع نظامی توسعه یافته، پول های هنگفت، ماهواره ها، هواپیماها، ناوهای مدرن و سامانه های دفاع موشکی این رژیم هیچ کدام نتوانست اهرم فشار سیاسی علیه یمن درست کرده و به دست ریاض بدهد یا دستاوردی میدانی و نظامی به نام آن محقق کند بلکه چیزی که برای آنها به ارمغان آورد، شکست مفتضحانه و محکومیت بین المللی و به بار آمدن فجایع بیشتر در یمن بود.

عضو انصار الله با اشاره به قراردادهای تسلیحاتی عربستان با چندین کشور از جمله فرانسه گفت: مطابق برخی گزارش‌ها، قرارداد تسلیحاتی جدید عربستان با فرانسه بزرگترین قرارداد در تاریخ این دو کشور است که ارزش قرارداد 10 میلیارد یورو بوده و بخشی از آن شامل خرید 35 قایقی جنگی گارد ساحل مجهز به سامانه جنگی «تاکتیکس» است.

شیبان گفت: این قایق‌ها و ناوچه‌های ساخت فرانسه در کنار تسلیحات آمریکایی و انگلیسی خریداری شده از طرف عربستان در جنگ علیه یمن راه به جایی نبردند و نابودی ناوچه جنگی ساخت‌ فرانسه متعلق به عربستان سعودی در ساحل یمن گواه بر این ادعاست.

وی افزود: طی روزهای گذشته 2 خبر محافل منطقه ای و جهانی را شگفت زده کرد، نخست اصابت موشک بالستیک به ناوچه مجهز و مدرن سعودی ها در سواحل غربی یمن و دیگری اصابت موشک پیشرفته یمن به پایگاه نظامی در نزدیکی پایتخت رژیم سعودی بوده است.

شیبان گفت: این سوال در اذهان عمومی ایجاد شده که چگونه انصار الله توانسته به این پیشرفت و تحول موشکی بی همتا دست یابد به گونه ای که بر صنایع نظامی کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که سال های درازی است اسلحه می سازند برتری دارد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله گفت: چیزی که ائتلاف سعودی آن را نادیده گرفته استعداد و توانمندی دانشمندان یمنی است که برای دفاع از شرافت وطن و تمامیت خاک کشورشان عزم خود را جزم کرده و با ساده ترین ابزارهایی که در اختیار دارند صنایعی نظامی برتر بر صنایع نظامی امریکایی و اسرائیل ساخته اند.

وی افزود: با وجود اینکه اتهام هایی به ایران در خصوص کمک های نظامی به ارتش و کمیته های مردمی یمن مطرح می شود اما این اتهام ها نشات گرفته از این است که عربستان، آمریکا و اسرائیل دشمنی غیر ایران در منطقه ندارند اما چیزی که این اتهام را رد می کند محاصره شدید یمن توسط ائتلاف سعودی است به گونه ای که عربستان مانع رسیدن حتی کمک های غذایی به این کشور می شود چه برسد که موشک به یمن فرستاده شود.

شیبان با بیان اینکه ملت یمن از بین 2 گزینه مقاومت و تسلیم گزینه نخست را برگزیده اند، گفت: یمنی ها بر آن شدند صنایع نظامی در حوزه موشکی، دریایی و زمینی خود تقویت کنند و در زمینه هوایی نیز اقداماتی شده تا سرنوشت این تجاوز ظالمانه به ملت یمن تعیین شود.

دستاوردهای نبرد ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های داخلی یمن

عضو انصار الله در بخش دیگر سخنانش در خصوص دستاوردهای نبرد در محورهای اصلی درگیری ارتش و کمیته های مردمی با ائتلاف سعودی، گروه های تروریستی و شبه نظامیان منصور هادی طی یک سال اخیر گفت: محور نخست را می توان درگیری های فرامرزی خواند که در جریان آن ارتش و کمیته های انقلابی چندین منطقه راهبردی در جیزان، نجران و عسیر را پس از درگیری های شدید که با خسارت جانی و تجهیزاتی برای عربستان همراه بود تحت تسلط خود گرفتند.

شیبان افزود: رزمندگان یمنی در این درگیری ها صدها تانک، خودروی زرهی، سکوی پرتاب موشک و هواپیماهای آپاچی عربستان را سرنگون کرده و خسارات زیادی را به پایگاه های نظامی عربستان در خمیس مشیط، پایگاه ملک فیصل، پایگاه عبدالعزیز، فرودگاه بین المللی أبه و همچنین شرکت نفتی آرامکو وارد کردند.

عضو انصار الله گفت: نبردها در جبهه فرامرزی یمن موجب شد که دشمن سعودی پس از شکست مفتضحانه در برابر حملات موشکی و توپخانه ای و همچنین حملات تک تیراندازها و نیروهای زمینی یمن در محاسبات نظامی خود تجدید نظر کند.

شیبان در خصوص درگیری های ساحلی و دریایی نیز که از آن به مادر نبردها در نزد ائتلاف سعودی و مهم ترین نبرد راهبردی و اقتصادی یاد می شود، گفت: تحرکات ارتش و کمیته های مردمی در حوزه دریایی عقول کارشناسان مسائل راهبردی و نظامی را متحیر کرده بخصوص که تاکنون هفت ناو نظامی عربستان در آب های یمن منهدم شده است.

وی افزود: ائتلاف سعودی پس از شکست در تجاوز زمینی به یمن و هلاکت هزاران نفر از عناصر و مزدوران آن در صحرای میدی و البقع هم اینک شکست خود را در المخا، باب المندب و ذباب نظاره گر است.

عضو انصار الله گفت: بر اساس اطلاعات رسیده نبرد سواحل غربی یمن به پیشنهاد آمریکا و اسرائیل و پس از شکست در حملات زمینی یمن صورت گرفته است از همین رو ائتلاف سعودی اهالی جنوب و نیروهای اماراتی و شبه نظامیانی از سودان و همچنین عناصر القاعده و داعش را به سواحل غربی یمن گسیل کرد اما با سه حرکت راهبردی و اصلی ارتش و کمیته های مردمی روبرو شد.

شیبان گفت: در حوزه دفاع زمینی رزمندگان یمنی جلوی پیشروی های مزدوران سعودی را در المخا و ذباب گرفته و در حوزه دریایی ناوهای نظامی ائتلاف سعودی و همچنین پایگاه های نظامی آن در جزایر اشغالی را موشک باران کردند.


وی در خصوص نبردهای داخلی یمن نیز اظهار داشت: هم اینک مهم ترین این نبردها در نهم، مأرب، لجوف، شبوه و شهر تعز جریان دارد اما نبرد نهم نبرد سرنوشت ساز است که در آن ائتلاف سعودی هزاران نفر از مزدوران خود را به آنجا فرستاده چون این منطقه دروازه صنعا شمرده می شود و هر گونه پیروزی هر چند ضعیف در آن برای ائتلاف سعودی به حساب سقوط صنعا گذاشته شده و از آن سوء استفاده رسانه ای می شود.

شیبان تصریح کرد: در مأرب نیز نیروهای اماراتی و سعودی حضور دارند که مقر اصلی آنها شمرده می شود و آزادی این منطقه توسط ارتش و کمیته های مردمی کار ائتلاف سعودی را در مناطق شمالی کاملا یکسره می کند.

عضو انصار الله با بیان اینکه در الجوف، ارتش و کمیته های مردمی هفتاد درصد این استان را تحت سیطره خود گرفته و تنها 30 درصد آن تحت سیطره متجاوزان و مزدوران سعودی است، افزود: یگان های ارتش و کمیته های مردمی شهرهای اصلی را تحت کنترل خود دارند و مزدوران سعودی تنها مناطق جنوب الغیل، المصلوب و الحزم، مرکز استان را در اختیار دارند.

وی افزود: مرکز استان الجوف از سه جهت توسط ارتش و کمیته های مردمی در محاصره است البته 90 درصد اهالی الحزم، این شهر را ترک کرده اند .

شیبان گفت: در استان شبوه ارتش و کمیته های مردمی قریب به 30 درصد از مناطق حیاتی استان شامل سه شهر عسیلان، بیحان و مرخة العلیا مرخة السفلى واقع در شمال و غرب استان را تحت سیطره خود دارند و مزدوران سعودی در ورودی های شهرهای نصاب و جردان مستقر هستند.

عضو انصار الله استان شبوه را جبهه تقریبا اصلی برای ائتلاف سعودی و مزدورانش خواند و گفت: شبوه جبهه پشتیبانی نیروهای سعودی در دیگر جبهه ها محسوب می شود به گونه ای که مزدورن سعودی تلاش می کنند با سرگرم کردن ارتش و کمیته های مردمی در این جبهه به پیشروی هایی در دیگر جبهه ها دست یابند.

شیبان با بیان اینکه ارتش و کمیته های مردمی 90 درصد از جغرافیای استان تعز و هفتاد درصد از شهر تعز را تحت کنترل خود دارند، افزود: مزدوران سعودی و گروه های داعش و القاعده در مرکز شهر مستقر هستند و در شهرهای المسراخ،حیفان ، الصلو ، مقبنه، الشمایتین، المواسط ، مشرعة و حدنان نیز این عناصر تروریستی پراکنده هستند اما مناطقی را تحت سیطره خود ندارند و بیشتر در مناطق کوهستانی در تردد هستند.

عضو انصار الله ادامه داد: در جنوب یمن هم جنگ اطلاعاتی ارتش و کمیته های مردمی با سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل جریان دارد به گونه ای که نیروهای یمنی موفق به نفوذ در صفوف داعش و القاعده و همچنین عناصر جاسوسی آمریکا و اسرائیل شده اند.

شیبان با بیان اینکه نبرد در جنوب یمن در حال حاضر به جنگ اطلاعاتی و رهگیری تحرکات تروریست ها محدود است، گفت: امریکا با همراهی عربستان به دنبال ایجاد منطقه امن در یمن است تا در آنجا عناصر داعش و القاعده را آموزش و تربیت کند اما این امر با پاسخ محکم ارتش و کمیته های مردمی روبرو خواهد شد و چه بسا شکست بزرگ و بی سابقه ای را برای آمریکا و مزدوران داعشی و القاعده ای آن رقم بزند.

عضو انصار الله درگیری های جاری در چهار محور مذکور را راهبردی خواند و گفت: ائتلاف به دنبال گشودن جبهه دیگری در یمن نخواهد بود چرا که تلفاتی را که تاکنون متحمل شده قابل شمارش نیست.

وی افزود: تجربه های پیشین نشان داده که یمن گورستان متجاوزان است از همین رو ائتلاف سعودی طی توافق با آمریکا اهرم فشار محاصره یمنی ها را بکار گرفته و آنها را گرسنه نگاه داشته و مانع رسیدن کمک های پزشکی و انسانی به یمن می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 بهمن 95، کد مطلب: 13951120000319: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین