پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران با تدبیر و هدایت رهبری، پشتیبانی مردم، برنامه ریزی و تلاش نیروهای نظامی خود، قدرت اول منطقه خاورمیانه است و هیچ کس نمی تواند این موقعیت را به چالش بکشد.
شعارسال: سرلشکر محمد علی جعفری که در صبح روز سه شنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به آخرین وضعیت منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیش برد راهبرد تولید امنیت دستجمعی در منطقه با تمرکز بر وحدت اسلامی و منافع ملت های منطقه موفق بوده و امروز دشمن چاره ای جز اعتراف به این موفقیت و تلاش برای سازگار کردن خود با چارچوب های ایران ندارد، اگرچه می دانیم به سادگی به این موضوع تن نخواهند داد و تا جایی که بتوانند مقاومت می کنند. و تهمت هایی چون حمایت از تروریست را به این گونه تلاشهای جمهوری اسلامی وارد می کنند.

فرمانده کل سپاه قدرت برتر منطقه ای ایران را سرمایه بزرگ و بی سابقه ملی ملت ایران خواند وگفت: این امر اکنون یکی از مهم ترین عوامل امنیت ساز برای ملت ایران است. روندهای منطقه ای و مطالعه الگوی رفتار بازیگران مختلف ثابت می کند که امروز در منطقه ما فقط کشورها و مناطقی امن می مانند که به اندزه کافی قوی باشند. ما با دشمنی مواجه هستیم که فقط زبان زور می فهمد و بنابراین نمی توانیم با دشمن به زبانی دیگر حرف بزنیم که اصلا آن را نمی فهمد و انتظار داشته باشیم نتیجه بگیریم.

جعفری همچنین به دولت ملعون سعودی اشاره کرد و گفت امروز سعودی ها در حال تبدیل به یک دولت تروریستی در منطقه هستند و من با این نظر مسئولین محترم موافقم که، بهتر است این کشورها برای تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه تلاش نکنند چون نتیجه ای جز بی آبرویی و زحمت درست کردن برای خودشان و دیگران نخواهد داشت.

وی در ادامه به برخی مباحث مرتبط با سپاه پاسداران پرداخت و گفت: «سپاه در انجام ماموریت خود در حفظ، حراست و پیشبرد انقلاب اسلامی محافظه کاری نخواهد کرد و این ممکن نیست مگر با روی کار بودن مدیران جهادی و انقلابی در سطوح مختلف سپاه».

سرلشکر جعفری همچنین به مفهوم جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: «معنای جهاد کبیر عدم اعتماد به دشمن و عدم تبعیت از دشمنان است، معنای آن عدم مذاکره نیست. برخی می خواهند بگویند ما کلا با تعامل با جهان مخالف و در پی جنگیم. من با صدای بلند می گویم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتی محقق می شود و پایدار می ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما درهراس باشند و از عواقب آن بترسند. صلح با مذاکره صرف به دست نمی آید. اگر کسی بویی از واقعیات نظام سلطه برده باشد، این را درک می کند».

* ادامه مسئولیت در سپاه حداقل برای سه سال دیگر

وی همچنین در رابطه با خبرهای پیرامون پایان یا تمدید فرماندهی ایشان که اخیرا مطرح شده است تصریح کرد: که مسئولیت ایشان در سمت فرماندهی کل سپاه حداقل تا سه سال دیگر ادامه خواهد یافت و با تلاش مضاعف به خدمت گذاری خود به نظام و انقلاب ادامه خواهند داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کدخبر: ۶۱۵۳۲۶۲، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین