پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
فرماندار دامغان، گفت: این شهرستان دارای ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد اثر ۱۲۰ اثر ثبت میراث فرهنگی و تاریخی کشور شده و این می‌تواند ظرفیت گردشگری را ترویج دهد.

شعار سال: علی‌اصغر مجد در حاشیه همایش شهرداران جاده ابریشم ضمن اشاره به اینکه این جاده تاریخی یکی از مسیرهای تاریخی و فرهنگی است که در رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش مهم و تأثیرگذار دارد، بیان کرد: میزبانی این همایش می‌تواند در شناساندن بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دامغان به‌مثابه یک‌قطب گردشگری تاریخی سودمند باشد.

وی با تأکید بر اینکه همایش شهرداران جاده ابریشم می‌تواند در تقویت روابط بین مدیران و شهرداران محدوده جاده ابریشم در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی اثرگذاری خاص خود را داشته باشد، افزود: دامغان با قرار داشتن در محدوده جاده ابریشم می‌تواند نقش و تأثیر فراوان در رشد و توسعه اقتصادی ایفا کند که بهره‌برداری از آن هدف برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست است.

فرماندار دامغان گفت: این شهرستان از کهن‌ترین شهرهای تاریخی با قدمتی چهارهزارساله است و درگذشته از آن به‌عنوان مرکز ایالت قومس در مسیر ری تا نیشابور یاد می‌شد که این موضوع از اهمیت تاریخی فراوانی برخوردار است.

مجد از آثار تاریخی مسجد تاریخانه با قدمت یک هزار و ۲۰۰ ساله، مجموعه تپه حصار با هفت‌هزارساله، مجموعه تاریخی و تفریحی چشمه‌ علی، برج طغرل و شریعتمدار از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی دامغان یادکرد و گفت: علاوه بر این موضوعات، یکی دیگر از امتیازات دامغان، کشاورزی و وجود باغات پسته است که سال گذشته ۴۰ هزار تن این محصول طلایی و استراتژیک با رقمی معادل ۶۰۰ میلیارد تومان ارزآوری ریالی برای مردم منطقه به همراه داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 4022102:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین