پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیر ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت که هم اکنون 74 درصد از واحدهای صنعتی موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند .

شعار سال: همایون توفیقی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران افزود : در حال حاضر 224 مدول تصفیه خانه در کل کشور و در 193 شهرک صنعتی وجود دارد که روزانه معادل 170 هزار مترمکعب فاضلاب در آنها تصفیه می شود .

وی همچنین گفت که آب تصفیه شده 54 تصفیه خانه فاضلاب شهرک ها صنعتی کشور هم اکنون برای آبیاری زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و شش تصفیه خانه هم به تجهیزات تبدیل آب تصفیه شده به آب آشامیدنی تجهیز شده است.

توفیقی با تاکید بر اینکه ایجاد تصفیه خانه در بیش از 70 شهرک و ناحیه صنعتی کشور در مرحله مطالعاتی قرار دارد ، افزود : بعد از اتمام مطالعه ، این طرح ها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی استان های شمالی را با توجه به آسیب پذیری محیط زیست مهم ترین کانون توجه برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب معرفی کرد و افزود : تاکنون در شهرک ها و نواحی صنعتی سه استان شمال کشور 33 تصفیه خانه به بهره برداری رسیده است که 14 تصفیه خانه در مازندران بوده است .

آلودگی تعدادی از شناگاه های دریای خزر در سواحل مازندران، امسال ضرورت توجه به ایجاد تصفیه خانه در شهرک ها و نواحی صنعتی را به موضوع روز و مورد توجه ویژه افکار عمومی و رسانه ها تبدیل کرده است .

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ، در حال حاضر 12 شناگاه سواحل مازندرانی دریای خزر بیشتر از حد استاندارد آلودگی میکربی دارد و به همین دلیل هم از امروز نشانه گذاری این شناگاه ها با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بابلسر اجرا می شود .

مازندران بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران 38 شهرک و نواحی صنعتی دارد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15 تیر 1396، کد مطلب: 82588880:www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین