پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کاشمر از شرکت دو هزار 942 نفر درن کنکور سراسری اینش هرستان خبر داد.

شعار سال: محمد شبانی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری کنکور سال 96 در کاشمر به مرکز آموزش عالی واگذار شده است، گفت: در کنکور امسال دو هزار و 942 نفر شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 1622 نفر را بانوان و 1320 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند افزود: بالغ بر 13/55 درصد شرکت کنندگان در کنکور 96 را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

شبانی با اعلام اینکه به نسبت سال گذشته 139 نفر در بانوان و 208 نفر در آقایان افزایش شرکت کننده داشته‌ایم، بیان کرد: بیشترین آمار داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی با هزار و 819 نفر و کمترین مربوط به گروه هنر با 148 نفر است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش با بیان اینکه برگزاری آزمون در این شهرستان در کلیه گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی، زبان های خارجه و هنر به مرکز آموزش عالی کاشمر واگذار شده است، عنوان کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم زمان نیز در مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این آزمون طی روزهای پنج شنبه و جمعه در کاشمر برگزار می‌شود، گفت: صبح روز پنج شنبه گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، بعداز ظهر گروه آموزشی هنر، صبح جمعه آزمون علوم تجربی و بعدازظهر نیز در ساعت 15:30 آزمون زبان های خارجی برگزار می‌شود.

شبانی با اعلام اینکه تمامی آزمون‌های آقایان به جز گروه علوم تجربی که آزمون بانوان در پنج مدرسه برگزار شد در مرکز آموزش عالی متمرکز بوده است، افزود: 150 نفر از آقایان نیز در هنرستان فنی شهید مدرس آزمون داده‌اند.

وی با بیان اینکه کنکور امسال در هفت حوزه مرکز آموزش عالی، دبیرستان شاهد مطهره، دبیرستان فرزانگان، دبیرستان نمونه ایمان، دبیرستان عفاف، هنرستان استقلال و شهید مدرس برگزار شده است، بیان کرد: در آزمون ریاضی و فنی 51 نفر زن و 118 نفر مرد، آزمون هنر 92 نفر زن و 56 نفر مرد، علوم تجربی 988 نفر زن و 831 نفر مرد، زبان های خارجی 256 نفر زن و 154 نفر مرد و در علوم انسانی 235 نفر زن و 161 نفر مرد شرکت کرده‌اند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در پایان با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال 86/44 درصد شرکت کنندگان را آقایان و 13/55 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: در مجموع نسبت به سال گذشته آمار داوطلبان بانوان 139 نفر و آقایان 208 نفر افزایش داشته است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 تیر 1394، کد مطلب: 964-7690-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین