پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از رویه برخی رسانه ها در خبررسانی نادرست درباره تصمیم این وزارتخانه برای تغییر در فروش اینترنت ثابت تاکید کرد: حذف فروش اینترنت حجمی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.

شعارسال: «محمود واعظی» روز سه شنبه در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود درباره زمان و چگونگی حذف فروش اینترنت حجمی نوشت:‌ همانطور که پیشترتوضیح داده شد، موضوع حذف فروش حجمی اینترنت در بخش اینترنت ثابت برای حمایت از کاربران در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: کمیته ای نیز برای آن تشکیل شده و تا پایان مرداد ماه نتیجه بررسی و پیشنهاد این کمیته برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح می شود و این گونه تصمیم ها پس از تصویب کمیسیون قابلیت ابلاغ و اجرا پیدا می کند.

واعظی نوشت: متاسفانه خبرنگار یک خبرگزاری، به رغم توضیحات و تاکید بر موضوع، تنها به جهت جلب مخاطب تیتر خبر را به گونه ای تنظیم کرده که گویا از ابتدای مرداد این طرح اجرا می شود و جالب آن که پس از توضیحات تکمیلی این وزارت نیز برخی دیگر از رسانه ها با انتخاب تیتر تکذیب کلی خبر، سعی در القای دوگانگی در ذهن مخاطب کردند.

وزیر ارتباطات ادامه داد:به نظر می‌رسد برخی خبرگزاری ها و رسانه ها کماکان روش خود در زمان انتخابات را دنبال می کنند و سعی می کنند با ارائه تیتر های متفاوت و تشویش اذهان مخاطبان، تلاش های دولت برای مردم را مخدوش کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه گذشته (18 تیر) و پس از پایان دیدار با وزیر اقتصاد ترکیه به پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفته بود: اپراتورهای بخش همراه با ارایه بسته های اینترنتی در حجم ها و قیمت های مختلف سلایق گوناگون کاربران را پاسخ داده و می دهند و اکنون کاربران می توانند با خرید هر نوع بسته و با هر نوع قیمت برای دیدن فیلم ها یا حتی فوتبال روی تلفن همراه خود اقدام کنند.

واعظی ادامه داد: چنین روشی در ارایه بسته های اینترنتی بسیار مطلوب است و تلاش می شود تداوم داشته باشد.

واعظی گفت: بخش اینترنت ثابت یا همان ای.دی.اس.ال (ADSL) تاکنون به دنبال چنین روش هایی نرفته و فقط یک روش خاص را در ارایه اینترنت به مشترکان دنبال کرده اند که همین موضوع در برخی مواقع نیاز مشترکان را برطرف نکرده و ایجاد نارضایتی کرده است.

واعظی به روی آوردن بیشتر مردم به دیدن ویدئو در سیستم های ثابت و همراه اشاره کرد که سبب شده است حجم بیشتری از اینترنت مصرف شود و شائبه حجم خوری اپراتورها به وجود آید.

وی ادامه داد: اکنون علاقه مردم به دیدن فیلم ها و ویدئوها از طریق اینترنت افزایش یافته و ممکن است در روز 10 فیلم و ویدئو ببینند و همین موضوع حجم اینترنت آنها را به سرعت مصرف کند؛ البته در گذشته برای دیدن یک فیلم یا ویدئو باید مدت ها وقت صرف می شد تا دانلود ممکن شود.

به گفته وی، افزایش سرعت اینترنت سبب شده است مردم بیشتر به دیدن فیلم از این طریق بپردازند؛ بنابراین موضوع حجم خوری توسط اپراتورها به هیچ وجه درست نیست زیرا دیدن فیلم ها است که حجم را مصرف می کند.

واعظی از تلاش برای تغییر روش اینترنت در همه اپراتورها خبر داد و گفت: اپراتورهای بخش همراه را تشویق کرده ایم روش های ارایه اینترنت خود را ادامه دهند. آنها تلاش می کنند با شرکت های تولید محتوا وارد مذاکره شده تا با استفاده از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات که فازهای نخست و دوم آن پارسال به بهره برداری رسید بتوانند محتواهای خود را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر ارایه کنند و مردم بیشتر به سمت آنها جذب شوند.

عضو هیات دولت اضافه کرد: تلاش شده است روش های ارایه اینترنت در بخش ثابت نیز تغییر کند و بر همین مبنا کمیته ای تشکیل شده و مذاکره با اپراتورهای اینترنت ثابت در جریان است تا آنها نیز متقاعد شوند تغییر ارایه اینترنت به نفع آنها تمام می شود.

به گفته وی، تلاش می شود اپراتورهای اینترنت ثابت با اعمال تغییر در روش های ارایه اینترنت مشترکان خود را راضی کنند و آنها بتوانند به جای روش های موجود از روش های آسان تر بهره ببرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: البته هنوز در مرحله مذاکره ایم و با به دست آمدن نتیجه، پیشنهادهای جدید برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می شود که ممکن است زمان آن مردادماه امسال باشد.

واعظی افزود: همه این تلاش ها برای آن است که مردم شیرینی استفاده از شبکه ملی اطلاعات را با بهره مندی از تعرفه های مناسب حس کرده و بیشتر متمایل به استفاده از محتواهای تولید داخل شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20تیر1396، کدخبر: 82594394: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
می گن قیمت اینترنت نصف می شه راسته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
شلوغش می کنی جناب وزیر چر ا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین