پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید در حوزه رفع آلودگی‌ هوا اقداماتی صورت بگیرد گفت: قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید هم‌راستا با یکدیگر عمل و مردم نیز به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

شعارسال: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره آلودگی هوا و اقدامات صورت‌گرفته، اظهار داشت: همیشه در این فصل آلودگی هوا در بعضی از نقاط کشور از جمله پایتخت بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از ماسک نیز استفاده می‌کنید، گفت: بنده ماسک نمی‌زنم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وضعیت فعلی آلودگی هوا بر سلامت شهروندان و دانش‌آموزان تأثیرگذار نیست؟ گفت: میزان آلایندگی‌ها توسط وزارت بهداشت، سازمان هواشناسی و وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر سلامت شهروندان را تهدید کند، حتماً تدابیر لازم از جمله تعطیلی اندیشیده خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آلودگی هوا نیز رنگ و بوی سیاسی گرفته است، گفت: افرادی که این نظر را دارند، نگاه سیاسی دارند و سلامت مردم در همه زمینه‌ها از جمله آب، هوا، ‌غذا و پارازیت در اولویت دولت است.

وی درباره اینکه آیا در مواقع آلودگی هوا برای عنوان حقیقت رودربایستی داشته‌اید، گفت: در وزارت بهداشت که این طور نبوده است و افرادی که در موضوعاتی تخصصی ندارند، گمانه‌زنی می‌کنند، ‌البته دولت توانسته است اعتماد مردم را بیش‌تر جلب کند.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: امسال به مرز آلودگی هوای سال‌های گذشته نرسیده‌ایم که البته برای پیشگیری جلسات اضطرار آلودگی هوا تشکیل شده است و مواردی که احساس شد برای مردم مخاطره‌آمیز است، تصمیم‌گیری نهایی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دولت و نظام به‌نحوی عمل می‌کنند که جلوی آلایندگی‌ها را در شهر بگیرند و هوای مطبوعی داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ریشه آلودگی هوا در کجاست؟ گفت: ریشه آلودگی هوا خودمان هستیم. صنایع، سبک زندگی، فرهنگ،‌ عدم توجه به زیرساخت‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی و یا عدم استفاده از علم و دانش و تجربه بشریت، موجب آلودگی هوا شده است.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه آلودگی هوا نیاز به جراحی دارد، گفت: حکومت باید این جراحی را انجام دهد، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه باید هم‌راستا با یکدیگر عمل کنند و مردم نیز به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

وی گفت: ما شاهد آلودگی هوا در لندن،‌ توکیو و یا استانبول بوده‌ایم که با یک برنامه‌ریزی 10 ساله توانستند آلودگی هوای خود را کاهش دهند و در حال حاضر وضعیت بهتری دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5دی1394، کدخبر: 13941005001594: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین