پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کتاب «قراردادهای بی‌او‌تی: تنظیم، ساختار و قوانین حاکم» اثر عبدالحسین شیروی منتشر و راهی بازار کتاب شد.

شعارسال: کتاب «قرارداهای بی‌او تی: تنظیم، ساختار و قوانین حاکم» به قلم عبدالحسین شیروی استاد تمام دانشگاه تهران در هفده فصل توسط نشر میزان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (بی‌او‌تی) یکی از روش‌هایی است که در چند دهه گذشته در جهت آزادسازی اقتصادی، خصوصی سازی و مشارکت دادن بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و زیربنایی مورد توجه کشورهای گوناگون قرار گرفته است. در ایران نیز در یکی دو دهه گذشته برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت دادن بیشتر بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی به بی‌او‌تی توجه شده است.

هرچند در دهه گذشته به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی استفاده از بی‌او‌تی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی توفیق زیادی نداشته است، این روش به صورت گسترده‌تری برای اجرای طرح‌های کوچک داخلی مد نظر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی ایران قرار گرفته است. این روزها حتی در سطح شهری، شهرداری‌ها از بی‌او‌تی برای احداث شهربازی، حمل و نقل شهری و حتی احداث پل عابر پیاده استفاده می‌‌کنند.

کتاب قراردادهای بی‌اوتی درصدد است به شیوه جدید جنبه‌ها و ابعاد گوناگون این قراردادها را از جهت مسایل قانونی و مفاد و شرایط قراردادی تبیین و تحلیل نماید. این اثر تلاش دارد به نثر ساده و روان ولی در عین حال دقیق و مستحکم مسایل پیچیده یک قرارداد سرمایه‌گذاری بلند مدت را تشریح و نحوه تنظیم مفاد آن را بیان کند.

کتاب یاد‌شده می‌تواند برای کلیه مدیران، مذاکره‌کنندگان، حقوقدانان، مهندسان مشاور، کارشناسان و کلیه کسانی که در صدد بررسی، مذاکره و انعقاد قراردادهای بی‌او‌تی، بی‌او‌او یا سایر ترتیبات مشارکت عمومی-خصوصی هستند مفید واقع شود.

کتاب قراردادهای بی‌او‌تی در 380 صفحه در جلد گالینگور توسط نشر میزان منتشر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ یکشنبه 6 دی 1394، کد مطلب: 13941005001110، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین