پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
حجت‌الاسلام سالاری گفت: تاریخ صرفا برای مطالعه نیست بلکه باید از آن درس عبرت گرفت، از این رو ضرورت دارد بر اساس سبک زندگی امام صادق (ع) آسیب شناسی فرهنگی کرد تا مشکلات رفع شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری اظهار کرد: شرایط حاکم بر زمان امام صادق(ع) به‌گونه‌ای متفاوت از زمان رحلت پیامبر(ص) بود، چراکه جامعه دستخوش تغییرات بسیاری شده و فضای اجتماعی و مشکلات فرهنگی آن به‌گونه‌ای بود که وصیت این امام همام، سبک نشمردن نماز بود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: باتوجه به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد از حوادث متعددی عبور کردیم که در هر یک از آن‌ها، نوع موضع‌گیری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری متناسب با شرایط همان زمان، متفاوت بود.

وی با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی فرهنگی جامعه بر اساس سبک زندگی امام صادق(ع)، عنوان کرد: اگر مشکلات فرهنگی جامعه بازخوانی و آسیب‌شناسی نشود، جامعه به سمتی حرکت خواهد کرد که در زمان رسول اکرم(ص) حرکت کرد.

وی تصریح کرد: در تاریخ دیدیم که انحطاط جامعه سبب شد امام به قربانگاه برود، ائمه(ع) در حصر و زندان بسر ببرند، حرف‌های ائمه اطهار(ع) شنیده نشود و جامعه از حضور امام معصوم محروم شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تاریخ ائمه صرفاً جهت مطالعه نیست بلکه علاوه بر آن باید از این تاریخ درس عبرت گرفت تا بلایی که براثر گمراهی برخی از مردم بر سر جامعه اسلامی آمد، دوباره تکرار نشود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: حاکمان جامعه اسلامی از سبک زندگی ائمه(ع) پیروی نکردند و دنیا زده و ریاست‌طلب شدند و برای حفظ موقعیت و جایگاه خود افرادی را به خدمت گرفتند که دین را بر اساس میل آن‌ها تعریف کند.

وی تصریح کرد: امروز نفوذ در حوزه‌های علمیه، توطئه استکبار و استعمار پیر انگلیس است تا افرادی که لباس دین به تن دارند اما مذاهب دین را بر اساس میل استکبار نشان می‌دهند را در جامعه همراه خود کنند.

وی بابیان اینکه در جامعه امروز باید هوشیار بود و نباید گذاشت تا جامعه اسلامی به سمتی حرکت کند که همانند عصر امام صادق(ع) تمام دغدغه امام معصوم(ع)، سبک نشمردن نماز باشد، عنوان کرد: هدف اسلام قرار گرفتن انسان در اوج کمال در تمام ابعاد مادی و معنوی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: بازیچه قراردادن اصل دین و استفاده از مفاهیم دینی برای رسیدن به مقاصد دنیوی نباید اساس کار حاکم جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: دین اسلام بر آزادی تأکید دارد اما برخی آزادی خود را فقط ملاک قرارداده و به آزادی جامعه توجه نمی‌کنند، همچنین آزادی در بیان عقیده نیز به معنای تهمت و افترا نیست.

وی تأکید کرد: تهمت و نسبت دادن حرف‌های خلاف واقع به کسانی که در جامعه جایگاهی دارند و صاحب تریبون هستند، دادن وعده‌های غیرواقعی، توجه نکردن به اقشار محروم و مستضعف جامعه و غیره از سوی مسئولان سبب دین زدگی مردم می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم ایران اسلامی در طول قریب به ۴۰ سال پیروزی انقلاب نشان دادند که از جامعه حضرت رسول اکرم(ع) بهتر و مردمی فرهیخته، آگاه و هوشیار هستند، بنابراین مسئولانی که در رأس کار قرار دارند باید حواسشان باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: درسی که امروز باید از تاریخ بگیریم، این است که خلاف دین را به مردم معرفی نکنیم و اگر لباس دین به تن داریم و روحانی و طلبه هستیم، رفتار و گفتارمان به‌گونه‌ای باشد که مردم گمان نبرند جایگاه و موقعیت، مهم‌تر از دستورات دین است و می‌توان دین را بازیچه و ملعبه اهداف دنیوی قرارداد.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر اینکه مسئولان امروز باید بر اساس مرّ دین و سبک زندگی امام صادق(ع) و ائمه اطهار(ع) عمل کنند، اظهار کرد: دین را نباید فدای سیاست کرد، چراکه سبب بی‌توجهی مردم نسبت به دین و درنتیجه دین زدگی جامعه خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 تیر 1394، کد مطلب: 4036183:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین