پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
شلیک ۳۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی در بیست و دومین روز جنگ جولای نشان داد که صهیونیست‌ها در هدف اصلی از ادامه جنگ یعنی توقف پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی شکست خورده‌اند.

شعارسال: در بیست و دومین روز از جنگ جولای، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان بیش از 300 موشک به‌سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک ‌کردند. این اقدام برای همه نشان داد که رژیم صهیونیستی در پایان دادن به توان موشکی و توانایی حزب‌الله برای پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی که یکی از مهم‌ترین اهداف جنگ 33روزه بود، شکست خورده است.

در ساعات اولیه امروز دوم آگوست 2006 عملیات هلی‌برن رژیم صهیونیستی در اطراف درمانگاه دار الحکمه در غرب شهر بعلبک به پایان رسید. در این عملیات بیش از 200 نظامی رژیم صهیونیستی از یگان‌های ویژه با پشتیبانی گروهی از جنگنده‌ها و بالگردهای جنگی این رژیم شرکت کرده بودند. این عملیات تجاوزطلبانه به شهادت 17 شهروند از جمله 7 نفر از افراد یک خانواده منجر شد و پنج نفر نیز از یکی از منازل مسکونی ربوده شدند که رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد این افراد از عناصر کادر حزب‌الله هستند. دلیل این اتفاق مشابهت اسمی یکی از آنها با سید حسن نصرالله بود.

در همین راستا نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در واکنش به ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر انهدام بخش گسترده‌ای از توان موشکی حزب‌الله لبنان و کاهش حجم عملیات پرتاب موشک، شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمالی را با حدود 300 فروند موشک هدف قرار داد که برخی از این موشک‌ها به منطقه بیسان واقع در 70کیلومتری مرزهای لبنان اصابت کرد. منابع اسرائیلی گزارش دادند که در نتیجه انفجار این موشک‌ها دست‌کم یک نفر کشته و 128 نفر دیگر زخمی شدند.

در عرصه میدانی نیز نیروهای مقاومت تلاش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به محور عیتا الشعب را با شکست مواجه و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند. بخش دیگری از نیروهای رژیم صهیونیستی تلاش کردند در محور الطیبه و العدیسه ــ کفرکلا و محیبیب پیشروی کنند که آنها نیز در کمین نیروهای مقاومت قرار گرفتند و بعد از تحمل خسارت‌های گسترده مجبور به عقب‌نشینی شدند.

حملات هوایی و توپ‌خانه‌ای رژیم صهیونیستی به‌صورت شبانه‌روز ادامه پیدا کرده روستاهای مناطق مرزی را که خطوط اصلی نبرد با دشمن صهیونیستی بود هدف قرار ‌دادند، علاوه بر این شهرهای اصلی جنوب لبنان و ارتفاعات و دشت‌ها و رودخانه‌ها نیز هدف قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی همچنین مسیرهای مواصلاتی روستاهای مختلف را نیز موشک‌باران می‌کردند.

این اقدامات در چارچوب تلاش ناامیدانه آنها برای متوقف کردن پرتاب موشک‌های مقاومت و قطع خطوط مواصلاتی و حمایت از نیروهای مقاومت انجام می‌شود. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین پل العاصی در منطقه هرمل را نیز به‌صورت کامل تخریب کردند. در مناطق شمالی لبنان نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پل عرقه واقع در ورودی آن شهر حلبا در عکار حمله و آن را تخریب کردند.

امیل لحود رئیس‌ جمهور وقت لبنان در جریان دیدار با احمد ابوالغیط وزیر خارجه وقت مصر تأکید کرد که اسرائیل در جنگ تخریبی خود از ابتدا از موشک‌های حاوی اورانیوم و فسفر سفید استفاده می‌کند که در عرف بین‌الملل ممنوع هستند. وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا از ماهیت خاورمیانه جدیدی سؤال کرد که دولت آمریکا برای ایجاد آن برنامه‌ریزی می‌کند.

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان نیز در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال‌تایمز انگلیس تأکید کرد که شکست‌های آمریکا در فلسطین و عراق و لبنان باعث ایجاد جهان عربی جدیدی می‌شود که افراط‌گرایان عرب از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11مرداد1396، کدخبر: 1481110: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین