پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
در سه و سومین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ اسرائیل علیه لبنان، رژیم صهیونیستی در جبران ناکامی‌های خود به تشدید بمباران مناطق مسکونی و ادامه سیاست زمین سوخته متوسل شد.
سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز سی‌وسوم...ناکامی اسرائیل در تحقق اهداف مورد نظر از حمله به لبنان

شعارسال:در آخرین روز از جنگ تابستان 2006 معروف به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی پیش از اجرای آتش بس و با وجود صدور قطعنامه 1701 تجاوزات خود علیه لبنان و حمله به غیر نظامیان را شدت بخشید.

بمباران سنگین مناطق مسکونی لبنان

در آن روز مصادف با 13 اوت، جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرک های البرج، جبشیت، قلیا، قعقعیه الجسر و بعلبک را هدف بمباران قرار داند که در اثر آن 20 نفر به شهادت رسیدند.

قایق های جنگی اسرائیل نیز در کمتر از دو دقیقة ، 20 موشک سنگین به سمت مناطق الرویس، المعموره ، حریک و الکفاءات شلیک کردند که در اثر آن چند مجتمع مسکونی ویران شد.

همزمان با این حملات شهرهای صور و روستاهای اطراف آن نیز زیر بمباران سنگین و حملات گسترده زمینی و دریایی قرار داشت.

تصویر روشن جنایت های رژیم اسرائیل در حمله به یک مجتمع مسکونی

در این میان مجتمع امام حسن (ع) در ضاحیه جنوبی لبنان دلیل روشنی بر جنایتهای رژیم صهیونیستی بود زیرا جنگنده های این رژیم با استفاده از 23 تن مهمات هوشمند آمریکایی ساختمان های این مجتمع را با خاک یکسان کردند تا جایی که امکان بیرون آوردن اجساد شهدای این حملات از زیر آوار و تشییع پیکرهای آنان تا زمان آتش بس فراهم نشد.

تلفات نیروهای صهیونیستی در ضاحیه جنوبی

به موازت این اقدمات وحشیانه یک گروه از نیروهای چریک اسرائیل در تلاش برای فرود آمدن در غرب بعلبک برآمدند اما رزمندگان مقاومت این تلاش آنان را ناکام گذاشتند تا جایی که در جریان رویارویی با این نیروها یک افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده و سه سرباز نیز مجروح شدند.

باران موشکی مقاومت بر سر شهرک های اسرائیلی

نیروهای مقاومت همچنین در واکنش به این حملات، موفق شدند چند دستگاه تانک مرکاوا اسرائیل را منهدم کنند و شهرک های شمالی فلسطین اشغالی را زیر باران موشکی قرار دهند از جمله اینکه با 250 موشک حیفا را هدف حمله قرار دادند که به مثابه پیامی قوی به دشمن بود به ویژه اینکه دشمن صهیونیستی در نابودی قدرت موشکی مقاومت و یا متوقف کردن فعالیت آن ناتوان مانده بود.

ناکامی اسرائیل در تحقق اهداف مورد نظر از حمله به لبنان

در سطح سیاسی نیز امیل لحود رئیس جمهور وقت لبنان در گفت وگو با نیویورک تایمز اظهار داشت: اسرائیل نتوانست هیچ یک از اهداف مورد نظر خود از حمله به لبنان و پیش از همه خلع سلاح حزب الله و تحمیل شروط خود به لبنان را تحقق بخشد از همین رو به سیاست ویرانگری گسترده و زمین سوخته متوسل شده است.

حمایت تمام عیار آمریکا از تجاوزات رژیم صهیونیستی

وی همچنین یادآور شد، هرچند دولت های پی درپی امریکا دوست اسرائیل بوده اند اما هیچ دولتی به اندازه دولت کنونی به حمایت بی چون و چرا از اسرائیل متوسل نشد.

ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در نشست اعضای کابینه ، قطعنامه 1701 را تصمیمی درست برشمرد که شرایط اجرای قطعنامه 1559 را فراهم می کند.

زیپی لیونی وزیر خارجه وقت این رژیم نیز با خوب برشمردن قطعنامه 1701 گفت، در صورت اجرایی شدن آن قواعد بازی در لبنان به صورت ریشه ای دستخوش تغییر

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار22مرداد96،کدخبر: 1490338 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین