پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۳۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: سند مالکیت کاخ های نیاوران و سعد آباد به نام این نهاد است.

شعارسال: محمد سعیدی کیا  اظهار کرد: در این خصوص نامه ای از طریق بنیاد مستضعفان به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری ارسال شد که دلایل ادعای سازمان میراث فرهنگی، در خصوص مالکیت این ۲مجموعه نوشته شد.

وی با بیان اینکه بنیاد قصد بهره برداری از این مجموعه ها را ندارد و امکان حق بهره برداری آنها را در اختیار دولت قرار می دهد، خاطر نشان کرد: باید قرارداد بهره برداری کاخ های نیاوران و سعد آباد طبق قوانین و مقررات با میراث فرهنگی نوشته شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از دغدغه کارشناسان و مسئولان میراثی نبود لیست واحد از بناهای واجد ارزش و ثبت ملی این نهاد است تا فروش و مزایده املاک طبق تفاهم نامه ای با صندوق احیای میان این نهاد و بنیاد مستضعفان صورت گیرد، خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان اماکن ثبت ملی زیادی در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا فضا سازی هایی مختلفی برای بنیاد مستضعفان شکل بگیرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت هتل آبعلی گفت: آمادگی داریم تا این هتل را به صورت مشارکتی با بخش خصوصی (بی او تی) بازسازی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان به وضعیت موزه دفینه تهران اشاره کرد و افزود: این موزه قبل از مرمت وضع خطرناکی داشت و گزارش فنی آن هم اکنون وجود دارد، در حال حاضر نیز مقاوم سازی دقیقی را در این مجموعه داشتیم.

پیش از این محمدحسن طالبیان معاون میراث‌ فرهنگی کشور درباره مالکیت کاخ های سعد آباد و نیاوران اظهار کرده بود که کاخ ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران در دوران پهلوی به وزارت دربار تعلق داشته و با هزینه بیت‌المال احداث شده است، بنابراین جزو اموال خاندان پهلوی به‌حساب نمی‌آید و جزو بیت‌المال است و به استناد فرمان حضرت امام خمینی (ره) مورخ ۱۳ اسفند ماه ۵۷، مالکیت این دو کاخ بر عهده دولت است.

*آمادگی بنیاد مستضعفان با وزارت ورزش در خصوص مالکیت ورزشگاه تختی تهران

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: آمادگی داریم این موضوع هر چه سریعتر تعیین و تکلیف شود.

وی در خصوص مالکیت بخشی از مجموعه تختی و قول هایی که از سوی وزارت ورزش در قبال معاوضه زمین به بنیاد مستضعفان ارائه شده است، گفت: امیدواریم با وزارت ورزش به جمع بندی مشترک برسیم و اما آنکه چه خواهد شد را نمی توان پاسخگو بود.

به گفته وی در این باره با وزیر ورزش و جوانان در خصوص مالکیت بخشی از زمین مجموعه ورزشی تختی به نتیجه خواهیم رسید.

طبق ادعای بنیاد مستعضعفان ۵۰ درصد از مجموعه ورزشی تختی، به این نهاد واگذار خواهد شد.

مساحت مجموعه ورزشی تختی حدود ۱۰۰هکتار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری برترین ها، تاریخ انتشار: 11مرداد 1396، کدخبر: 575180 : www.bartarinha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین