پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۸۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته بنیاد مستضعفان یک هزارمیلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

شعارسال: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته بنیاد مستضعفان یک هزارمیلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان، «محمد سعیدی کیا»، مهمترین اولویت های کاری بنیاد مستضعفان را در راستای محرومیت زدایی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام کرد.
«
محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره این نشست گفت: اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان آغاز شده که متولی اصلی آن بنیاد مستضعفان است؛ این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرایی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 8 منطقه جدید به فهرست اجرای مدل اقتصاد مقاومتی اضافه شده است، افزود: این مناطق براساس شاخص‌هایی مانند محرومیت ها، شرایط اقلیمی و اولویت‌ها انتخاب می‌شوند تا بنیاد مستضعفان در این مناطق اقدام های لازم را برای محرومیت زدایی به عمل آورد.
وی با بیان اینکه تاکنون بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی برای حل مشکلات مردم مناطق محروم کشور از جمله «قلعه گنج» در کرمان انجام داده است گفت: برای توسعه پایدار این ظرفیت سازی می‌تواند ادامه و به یک مدل واقعی در حوزه کاری تبدیل شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های بخش دولتی و قانون بودجه برای رفع مشکلات مناطق محروم استفاده کرد، گفت: به طور قانونی می‌توان از ظرفیت‌های حوزه قوانین و مقررات همانند منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی و تبصره‌های 16 و 18 بودجه برای توسعه مناطق محروم استفاده کرد.
وی با بیان اینکه نشست مشترک بعدی کمیسیون اقتصادی و بنیاد مستضعفان برای جمع بندی اقدامات در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، افزود: کمیسیون اقتصادی از اقدامات بنیاد مستضعفان در کشور حمایت می‌کند تا در چارچوب مدل اقتصاد مقاومتی با حمایت بنیاد، محرومیت‌ها در مناطق هدف برطرف شود.
 
آمارها نشان می دهد که بنیاد مستضعفان از سال‌ 1384 تا 1395 بیش از 47 هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده است. مجموع پرداخت مالیاتی سالانه بنیاد مستضعفان از 430 میلیارد ریال در سال 1384 به بیش از 9 هزار و 902 میلیارد ریال در سال 1395 رسید. در پی انجام محاسبات مالیات سال 1396 نیز قرار شد بنیاد مستضعفان انقلاب بیش از 10 هزار و 492 میلیارد ریال بر اساس قوانین در مهلت مقرر قانونی پرداخت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار17دی 97، کدخبر: 83162386، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین