پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که پیگیر حل مشکل «راهبران آموزش» در مدارس روستایی و عشایری از جهت تأیید کد پرسنلی و تأمین اعتبار هستیم، گفت: امسال جلوی گسترش مدارس تیزهوشان را در پایه هفتم گرفته ایم.

شعار سال: رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «مهم ترین برنامه های این معاونت در سال تحصیلی جدید»، اظهار داشت: به صورت ویژه پیگیر این موضوع هستیم که مشکل «راهبران آموزش» از جهت تأیید کد پرسنلی و تأمین اعتبار حل شود تا بتوانیم با توجه به تجارب گذشته، این حرکت را ادامه دهیم و کیفیت مدارس چند پایه در روستاها افزایش پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در این معاونت به دنبال این موضوع هستیم تا عدالت آموزشی به تعبیر درست آن یعنی عدالت در فرصت های یادگیری را برای همه دانش آموزان تعریف کنیم.

حکیم زاده اضافه کرد: تلاش می کنیم در برنامه های توانمندسازی که تحت عنوان «طرح کارآمد» طراحی کرده ایم، اولویت را به استان های محروم و معلمانی بدهیم که در شرایط بسیار ابتدایی، دانش آموزان را تحت آموزش قرار می دهند.

وی در خصوص «ویژگی های برنامه های سال تحصیلی جدید»، تصریح کرد: تفاهم نامه ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همکاری به امضا رسانده ایم، یک گام اصلی است تا کودکی دانش آموز را به رسمیت بشناسیم و یادگیری متناسب با این دوران را با استفاده از قصه گویی، بازی و نیز شرایطی که با نشاط و علاقه دانش آموز مرتبط باشد، انجام دهیم تا دانش آموزان در چنین شرایطی و با علاقه مطالب را فرا گیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «توجه به مفاهیم درسی متناسب با ویژگی های دانش آموزان ابتدایی»، گفت: تألیف کتب و محتوای درسی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انجام می شود و همواره جلسات مشترکی با این سازمان برگزار می کنیم و امیدواریم بتوانیم به صورت کل نگر در فرایندی که تغییرات لازم در محتوای برنامه درسی، آموزش به معلمان و فضای فیزیکی مدارس اتفاق می افتد، زمینه را فراهم کنیم تا مدرسه را به دنیای واقعی نزدیک کنیم.

حکیم زاده با اشاره به اقدامات دیگر این معاونت، تصریح کرد: تلاش داریم حذف آزمون های مدارس تیزهوشان از پایه هفتم صورت گیرد که در حال انجام آن هستیم؛ به خاطر اینکه در مقطع ابتدایی ارزشیابی کیفی و توصیفی را اجرا می کنیم و هدفمان این است تا دانش آموزان از محفوظات درسی فاصله بگیرند.

وی عنوان کرد: برگزاری آزمون تیزهوشان باعث می شود ناخودآگاه خانواده ها و برخی مدارس کودکان را به درستی هدایت نکنند و در سایه آموزش های موازی که دریافت می کنند، درگیر تست زدن شوند و فرصت برای تحقق اهدافی که در دوره ابتدایی مدنظر است، ایجاد نشود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: امسال برای نخستین اقدام، جلوی گسترش این مدارس را در پایه هفتم گرفته ایم و امید داریم از این پایه جمع شده و به مقطع بعدی منتقل شود؛ البته تمام مدارس دولتی باید دارای کیفیت خوبی باشند و همه دانش آموزان بدون دغدغه والدین در انتخاب مدرسه مناسب، بتوانند در اولین مدرسه نزدیک محل زندگی خود ثبت نام کنند.

حکیم زاده در خصوص «وضعیت نیروی انسانی در مقطع ابتدایی»، خاطرنشان کرد: بین استانداردهایی که برای کلاس خوب وجود دارد و نیروی موجود در این مقطع، قطعاً فاصله ای وجود دارد که امیدواریم در سال های آینده با توجه به استانداردهای مربوط به یک کلاس، جذب و توزیع نیروی انسانی صورت گیرد.

وی در خصوص «میزان تراکم دانش آموز در کلاس درس»، بیان داشت: در مقطع ابتدایی چالشی که داریم این است که به دلیل اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی در این مقطع را مدنظر داریم، بسیاری از مناطق دوردست کلاس های درس با دو تا سه دانش آموز وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای اینکه می خواهیم این تعداد دانش آموز نیز از فرصت درسی محروم نشوند؛ در نتیجه مجبوریم یک معلم به آنها اختصاص دهیم؛ در حالی که در مراکز شهری با توجه به نیروی انسانی که داریم، کلاس هایی با تراکم ۳۰ تا ۳۵ دانش آموز وجود دارد و متأسفانه در مقطع ابتدایی در برخی از حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت، کلاس هایی با تراکم بیشتر نیز وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دمادم، تاریخ انتشار - ، کدمطلب: -:www. damadam.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین