پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
نکته مهم این بود که در تمامی تنقیذها رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید کرده بودند که «حمایت از آنان تا زمانی است که پایبند به موازین اسلامی و قانون باشند .»

شعار سال: حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران شنبه با امضا حکم ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب رسماٌ به منصب ریاست جمهوری دوازدهمین دوره انتخابات فعالیت خود را آغاز می کند.

اولین حکم تنقیذ تاریخ ریاست را مهدی بازرگان از سوی امام خمینی دریافت کرده و به عنوان رئیس دولت موقت منصوب شد این حکم در ۱۵ بهمن ۱۳۵۷ توسط آقای هاشمی رفسنجانی قرائت گردید در این حکم به انتصاب افراد بدون در نظر گرفتن روابط حزبی و گروهی، اجرای رفراندوم تأکید شده بود و این حکم توسط ابراهیم یزدی برای خبرنگاران خارجی ترجمه شد. سرانجام مهدی بازرگان به دلیل مخالفت های تسخیر سفارت آمریکا استعفا داد.

دومین حکم تنقیذ به ابوالحسن بنی صدر با بیش از ده میلیون رأی و کسب ۷۶ درصدی آرای مردم توسط امام خمینی در ۱۵ بهمن ۵۸ ۱۳در حالی که بنی صدر در بیمارستان بستری بود در همانجا به وی محول شد.

امام خمینی همانطور که در دولت قبل از مردم خواسته بود که از کمک به دولت دریغ نکنند دراین دوره هم از مردم همکاری و کمک می خواست.

بنی صدر در حضور مقامات کشوری و اعضای شورای انقلاب و خبرنگاران با بوسه بر دستان رهبر کبیر انقلاب حکم تنقیذ خود را دریافت کرد و رسماٌ شروع به کار کرد اما عمر دولت بنی صدر بیش از یک سال و پنج ماه طول نکشید که به دلیل «عدم کفایت سیاسی» توسط مجلس شورای اسلامی با ۱۷۷ رأی موافق، ۱۲ ممتنع، ۱ مخالف از ریاست جمهوری برکنار شد.

عزل بنی صدر سبب شد که در دو مرداد سال۶۰ دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد و محمد علی رجایی با بیش از ۱۴ میلیون رأی و کسب ۹۰ درصدی آرا به عنوان دومین رئیس جمهور منتخب لقب بگیرد. وفای به عهد، حفظ امانت مردم، نهراسیدن از بدخواهان، خدمت به خلق به خصوص توده مستضعف از توصیه های امام به ایشان بود. ۲۸ روز بعد از حکم تنقیذ با دسیسه های منافقین رجایی به همراه حجت الاسلام باهنر در دفتر نخست وزیری به فیض شهادت نائل شد و نخستین رئیس جمهور شهید را به عنوان مدال افتخاری به گردن آویخت.

بعد از شهادت شهید رجایی، حجت الاسلام سید علی خامنه ای با نزدیک به ۱۶ میلیون نفر و ۹۵ درصد آرای مردم به عنوان قاطعانه ترین انتخاب مردم و سومین رئیس جمهور منتخب انتخاب شد

در ۱۷ مهر سال ۶۰ سید احمد خمینی حکم تنقیذ را در حضور امام قرائت کردند امام در حکم تنقیذ شان ضمن یادآوری جنایت های مستکبران بخصوص آمریکا از رئیس جمهور خواستند که جریانات امور را مطابق اسلام به پیش ببرند تا بهانه را از بد خواهان بگیرند.

بعد از پایان دور اول ریاست جمهوری، در دوره چهارم انتخابات ریاست جمهوری هم نامزد شدند و توانستند با کسب بیش از ۸۴ درصد آرا در تاریخ ۱۳ شهریور ۶۴ که مراسم در حسینیه جماران برگزار شد به سمت ریاست جمهوری انتخاب شوند.

حکم تنفیذ امام در دو حوزه قابل تقسیم بود ۱- دعوت از مسؤولین به حفظ هوشیاری در مقابل دسیسه های بد خواهان انقلاب ۲- تأکید بر دوام حفظ تنقیذ تا زمان تبعیت از اسلام

توصیه امام به آیت الله خامنه ای این بود که از چاپلوسی و دغلبازی زبان بازان حیله گر بر حذر باشد.

اتنخابات پنجمین دوره از ریاست جمهوری در شش مرداد ۶۸ بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد و درآن هاشمی رفسنجانی برای چهار سال رئیس دولت شد بعد از پایان پذیرفتن چهار سال در دوره بعد با به دست آوردن ۶۳ درصد آرا مجدداٌ بر کرسی ریاست نشست.

در دومین خرداد ۷۶ مردم حجت الاسلان سید محم خاتمی را انتخاب کردند با به دست آوردن ۲۰میلیون نفر و ۶۹ درصد آرا.

رهبر انقلاب در تنقیذ حکم محمد خاتمی اعتبار ایشان را تا زمانی دانستند که در راه اسلام و احکام و دفاع از مستضعفان و ایستادگی در برابر دشمنان قدم بردارد.

سید محمد خاتمی برای دومین بار در سال ۸۰ با ۲۱ میلیون رأی به عنوان دولت هشتم منصوب شد و رهبر انقلاب تأکید کردند که لحظه لحظه وقت مسؤولان و نخبگان در خدمت و تلاش سپری شود.

نهمین دوره انتخابات تنها دوره ای بود که انتخابات به دور دوم کشیده شد و محمود احمدی نژاد توانست با کنار زدن رقیب خود و به دست آوردن اکثریت آرا با ۱۷ میلیون رأی پیشتاز عرصه انتخابات شود رهبر انقلاب تمام سفارش های تنقیذ های قبل را یاد آوری کردند و فرمودند به اسلام پایبند باشید.

انتخابات دهم در ۲۲ خرداد برگزار شد و محمود احمدی نژاد با اکثریت آرا دوباره توانست بر کرسی ریاست تکیه بزند.

متن حکم تنقیذ ایشان در غیاب هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی با حضور ایت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفترمقام معظم رهبری قرائت شد.

یازدهمین دوره انتخابات با همراهی بیش از ۱۸ میلیون همراه بود تا روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران لقب بگیرد.

نکته مهم این بود که در تمامی تنقیذها رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید کرده بودند که «حمایت از آنان تا زمانی است که پایبند به موازین اسلامی و قانون باشند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری سمعک، تاریخ 14 مرداد 96 کد مطلب: 150984:www.samaaknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین